بودجه عمرانی شوراها نمی‌تواند چرخ صنعت ساخت و ساز را بچرخاند

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان اصفهان با اشاره به بودجه عمرانی کمیسیون شوراها افزود: در کمیسیون شوراها وقتی بحث بودجه عمرانی مطرح شد، عدد ۴۵ میلیارد ریال به ۲۰ میلیارد ریال رسید، اما این بودجه نمی‌تواند چرخ صنعت ساخت و ساز را بچرخاند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعادت بهرامی عصر امروز(چهارشنبه) در آیین افتتاح بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی جامع صنعت ساختمان اظهارکرد: اهمیت صنعت ساختمان، مصالح ساختمانی و بخش اجرا  از آنجایی است که ۱۵۰ شغل به صورت مستقیم با صنعت ساختمانی در ارتباط است.

وی با تاکید بر اینکه به روز رسانی تکنولوژی‌ها در صنعت ساختمان اهمیت زیادی دارد و باید برای تحقق آن از هیچ تلاشی دریغ نکنیم، افزود: در نمایشگاه جامع صنعت ساختمان علاوه بر انتقال تکنولوژی و دانش، باید به سمت صادرات تکنولوژی برویم.

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان اصفهان با بیان اینکه باید در نمایشگاه ساختمان تبادل اطلاعات و دانش صنعت ساخت و ساز انجام شود، اظهارکرد: در سازمان همیاری شهرداری‌۱۰۷ شهرداری که سهامدار مجموعه سازمان همیاری هستند، آماده هر گونه همکاری در برگزاری هر چه بهتر نمایشگاه‌های مرتبط با صنعت ساختمان هستند.

بهرامیبا بیان اینکه به‌رغم وجود تعداد زیادی معدن در کشور، در اکتشاف و استخراج مشکلات زیادی وجود دارد، افزود: امروز دنیا به سنگ آهن احتیاج دارد، همچنین در ساخت و سازها سازه‌های سبک استفاده می‌شود و صنعت ساختمان به سمتی پیش می‌رود که اگر برخی معادن را استخراج نکنیم، ارزآوری نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: در اکتشاف معادن و به روز بودن صنعت ساختمان ضعیف هستیم و باید خلأهای موجود برطرف شود.

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نوسانات ارزی اخیر، اظهار کرد: افزایش قیمت دلار و ارز در کشور ما در حالی روند صعودی پیدا کرد که در سایر کشورها با دهم درصد تغییرات ارزی، میزان صادرات آنها افزایش یا کاهش پیدا می کند، این مهم نشان می‌دهد که ساختار اقتصادی ما مشکل دارد.

بهرامی افزود:  وقتی نرخ ارز از دو هزار تومان به ۱۸ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند، بی شک توفیقی در صنعت ساخت و ساز حاصل نمی شود.
وی اضافه کرد:  افزایش نرخ ارز فرصتی برای ارزآوری است و اینکه به ما گوشزد کند زیرساخت‌های کشور متکی به نفت نباشد، چرا که گاهی زنگ خطر به صدا در می آید که اگر نفت را از ما نخرند، چه می شود؟، پس باید مسئولان به فکر جایگزینی برای نفت باشند.

کد خبر 355078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.