به دنبال برگزاری مسابقات آسیایی در اصفهان هستیم

رییس فدراسیون والیبال: اصفهان باید در سطح اول والیبال کشور تیمداری کند و برای بازگشت نشاط والیبالی به اصفهان به دنبال برگزاری رویداد آسیایی در این شهر هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا امروز مجمع سالانه هیئت والیبال استان اصفهان امروز -چهارشنبه ۱۱ مهرماه-  با حضور احمد ضیایی رییس فدراسیون والیبال، تیمور باجول رییس هیئت والیبال استان و محمد سلطان حسینی مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان برگزار شد.

رییس فدراسیون والیبال در این جلسه دغدغه والیبال دوستان و مردم اصفهان را نبود تیمی از این استان در سطح اول والیبال کشور دانست و گفت: اصفهان سابقه طولانی در والیبال کشور دارد و یکی از قطب های والیبال بوده است. از والیبال اصفهان انتظار می رود حداقل یک تیم در سطح اول والیبال کشور داشته باشد و در این راه فدراسیون از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

ضیایی با اشاره به برگزاری رویدادی آسیایی و بین المللی در اصفهان اظهار کرد: برگزاری این رویداد ها باعث میشود والیبال در اصفهان جانی دوباره بگیرد و تجربه موفقی باشد، چرا که ارومیه که سابقه چندان طولانی در والیبال نداشت پس از برگزاری این رویدادها تبدیل به یکی از قطب‌های والیبال کشور شد.

وی در ادامه با بیان این نکته که اسپانسر باید از سرمایه گذاری خود سودی ببرد، تاکید کرد: اسپانسر زمانی که حمایت می‌کند باید برای او منافعی داشته باشد، حمایت یک طرفه که فقط کمک کند و منفعتی برای اسپانسر نداشته باشد آفت است، بخاطر همین مسئله است که اسپانسرها یا در سطح کشور وجود ندارند و یا یک دوره گذرا می‌آیند و میروند. در بحث اسپانسرینگ باید قوانین را اصلاح کنیم و اسپانسر را مقدس بدانیم. امروز یک ریال از منابع دولتی در فدراسیون صرف نمی‌شود و تمام بودجه دولتی ما برای تجهیز به شهرستان‌ها اختصاص می‌یابد.

رییس فدراسیون والیبال افزود: در رده های تصمیم گیری کشور نگاه درستی به ورزش وجود ندارد. ورزش می تواند اشتغال‌زا، کارآفرین و نشاط‌آور باشد و آسیب های اجتماعی را به حداقل برساند. امروزه مراکز درمانی ما مملو از انسانهای بیمار است، جامعه رو به بدخلقی رفته است و اگر یک هزارم پولی که برای درمان کشور هزینه می‌شود برای ورزش هزینه شود این مشکلات را نداریم.

لیگ برتر انگیزه را در جوانان کشته است

رییس هیئت والیبال استان اصفهان هم در ادامه این مجمع، برگزاری لیگ برتر به این شکل را باعث بروز برخی مشکلات در والیبال کشور دانست و تصریح کرد: درست است که برگزاری لیگ به این شکل دستاوردهایی برای والیبال داشته است ولی باعث شده تا انگیزه و شور در جوانان والیبالست از بین برود، زمانی که تیمی به اسم "سرمایه" با خرج میلیاردی می‌ آید و قهرمان لیگ می‌شود چه دستاوردی برای تیم ملی داشته است؟

باجول حمایت باشگاه های صنعتی را برای والیبال اصفهان مهم دانست و تاکید کرد: اگر جلوی بازیکن‌سالاری گرفته نشود و اخلاق رعایت نشود، موفق نخواهیم شد؛ پتانسیل استان اصفهان در والیبال بالاست و زمانی که ذوب‌آهن و فولاد از والیبال حمایت کردند، والیبال آقایان پیشرفت کرد. ما می‌توانیم با یک میلیارد یک تیم سوپر لیگی داشته باشیم و انتظار حمایت از باشگاه های صنعتی داریم. سال گذشته باشگاه پدافند را در لیگ دسته اول داشتیم که بخاطر اینکه از آنها حمایتی صورت نپذیرفت، به کاشان رفتند.

وی همکاری آموزش و پرورش را برای ایجاد بستر مناسب توسعه ورزشی ضروری دانست و گفت: در مسابقات آتیه سازان تعداد هزار و ۹۰۲ دانش آموز در قالب ۱۹۱ تیم شرکت کردند که با امضا تفاهم نامه با آموزش پرورش قرار شد دانش آموزان مستعد تحت آموزش قرار بگیرند، اما آموزش و پرورش علارقم امضا قرارداد و قول هایی که دادند با ما همکاری نکرده اند. 

محد سلطان حسینی رییس اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان نیز در این جلسه دغده مردم و مسئولین را تیمهای والیبال بزرگسالان در رده‌‌های بانوان و آقایان دانست و خاطر نشان کرد: دغدغه‌ همه ما حضور تیمی از اصفهان در سطح اول والیبال کشور است و در این راه اداره کل از هیچ کمکی به هیئت والیبال برای جذب اسپانسر و حتی کمک‌های مالی دریغ نخواهد کرد.

در پایان جلسه علیرضا نصر اصفهانی نایب رییش شورای شهر، گیتی روانبخش و بهزاد بزرگزاد به عنوان سه عضو جدید هیئت رییسه هیئت والیبال استان اصفهان معرفی شدند.

کد خبر 355059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.