بهای ۵۰۰ میلیون مترمکعبی گاز محاسبه نمی شود

تیران-مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: سالیانه در استان اصفهان ۵۰۰ میلیون مترمکعب گاز در کنتورها ثبت نشده و بهای آن محاسبه نمی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، سید مصطفی علوی در آیین تودیع و معارفه سرپرست اداره گاز این شهرستان با اشاره به لزوم مدیریت توزیع گاز اظهار کرد: سالیانه در استان اصفهان ۵۰۰  میلیون مترمکعب گاز به دلیل مصرف غیرمجاز، مشکلات کنتور، نشت در توزیع و انتقال در کنتورها ثبت نشده و بهای آن محاسبه نمی شود.

وی افزود: سالانه بر اساس برنامه شرکت ملی گاز با انجام اقدامات نظارتی و تعویض کنتورهای خراب این اتلاف انرژی کاهش می یابد که کاهش آن در حفظ منابع، جلوگیری از تخریب اموال دولتی و حفظ سرمایه های کشور لازم و ضروری است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان ادامه داد: هزینه های نگهداری در شرکت گاز بسیار زیاد است به طوری که سالیانه برای این اقدام ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه می شود و با کنترل چنین هزینه هایی امکان توسعه گازرسانی به بخش های مختلف استان فراهم می شود.

وی همکاری کارشناسان و کارکنان شرکت گاز در حفظ منابع بیت المال را خواستار شد و گفت: با ایده های خلاق و جدید امکان مدیریت منابع و سرمایه های شرکت گاز فراهم می شود و هزینه های زیاد و مازاد شرکت کاهش یافته و این مدیریت اعتبارات فرصتی برای تحقق سایر برنامه های شرکت خواهد شد.

علوی همچنین همکاری مردم در پرداخت بهای گاز مصرفی را مورد تاکید قرار داد و گفت: مطالبات شرکت گاز از مردم و مشترکان بسیار زیاد است که این نبود همکاری و عدم وصول مطالبات گازرسانی به تمامی شهرها و روستاهای استان اصفهان را با مشکل روبه رو کرده است.

وی با بیان اینکه هرکسی باید وظیفه خود را نسبت به حفظ بیت المال و سرمایه های کشور انجام دهد، یادآورشد: نیروهای شرکت گاز وظایف تخصصی در این خصوص داشته و مردم نیز وظیفه مدیریت مصرف و جلوگیری از اسراف را دارند.

مدیرعامل شرکت گاز به توسعه بخش خصوصی در حوزه گاز رسانی و ارایه خدمات در این بخش اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی در شرکت گاز نقش بیشتری را نسبت به بخش دولتی و تصدی دولت دارد که این موضوع بر اساس اولویت های کشور و شرکت ملی گاز است.

به گزارش ایمنا، در این آیین محمدرضا بهزادیان به عنوان سرپرست جدید اداره گاز معرفی و از زحمات محمدتقی تسلیمی تجلیل شد.

کد خبر 354847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.