۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۲
تماشاخانه "ماه" افتتاح شد

آیین افتتاح تماشاخانه ماه و رونمایی از کتاب غلغله پریشان، اثر مرحوم ابراهیم کریمی هسنیجه، عصر شنبه _۷ مهرماه_ در عمارت سعدی حوزه هنری اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی احمدی‌فر، رییس حوزه هنری استان اصفهان در این مراسم با اشاره به اینکه تماشاخانه ماه اولین تماشاخانه کاملا استاندارد در استان اصفهان است، اظهار کرد: نتیجه مطالعاتی که از دو سال پیش آغاز شد نشان می دهد در حوزه تئاتر  باید سه قدم بزرگ برداشته شود. توجه به زیرساخت های سخت افزاری مانند فضاهای مناسب برای تمرین و اجرای تئاتر، نیازهای نرم افزاری مثل توجه به متون و محتوا نمایش ها و در نهایت حمایت از گروه‌های تئاتر مواردی بود که در اصفهان به آن توجه می شد.

وی با بیان اینکه این مطالعات منجر به برنامه‌ریزی های متعدد در رشته هنرهای نمایشی شد، خاطر نشان کرد: امروز می توان گفت که علاوه برحمایت از گروه های نمایش، از هنرمندان جوانی که پتانسیل بالا اما امکانات پایی دارند، حمایت کرد شده است و اکنون تمام گروه های نمایشی با حوزه هنری در ارتباط هستند و امکانات لازم در اختیار آن ها قرار می گیرد.

رییس حوزه هنری اصفهان ادامه داد: در حوزه تئاتر طنز، تئاتر های ارزشی و اخلاقی، حمایت از بانوان کارگردان و در حوزه تئاتر مساجد قدم های خوبی برداشته شده است.

وی افزود: در بخش های سخت افزاری گروه های تئاتر از ضعف های زیادی رنج می برند، برای رفع این مشکل در ابتدا برنامه ریزی کوتاه مدت برای فراهم کردن امکانات اولیه صورت و همزمان ساخت تماشاخانه ماه در دستور کار حوزه هنری اصفهان قرار گرفت.

احمدی فر اظهار کرد: امیدوار بودیم این تماشاخانه تا پایان سال ۹۶ افتتاح شود اما  کمبود اعتبارات و تجهیزات، مانع بزرگی در برابر قول هایی است که می دهیم.  

رییس حوزه هنری ادامه داد: در ماه های اخیر با بدترین شرایط اقتصادی برای خرید تجهیزات مواجه بودیم اما خوشبختانه تماشاخانه ماه برای خدمت رسانی به جامعه هنرهای نمایشی آماده است و اولین نمایش که کاری از پیمان کریمی است از چند روز آینده روی صحنه این تماشاخانه اجرا خواهد شد.

وی با بیان این که ساخت تماشاخانه ماه تنها و آخرین کار در حوزه هنرهای نمایشی نخواهد بود، گفت: به زودی یک پلاتوی تمرین نیز در مجموعه عمارت سعدی آماده می شود که امید است ظرف مدت یک ماه آماده سازی آن به پایان برسد.

احمدی فر با اشاره به مجموعه کتابی که از ابراهیم کریمی هسنیجه رونمایی شد، گفت: مدت‌ها بود که به دنبال این بودیم که کتاب استاد کریمی را به چاپ برسانیم و مراسمی برای گرامیداشت ایشان برگزار کنیم که بالاخره به همت حوزه هنری و همکاری خانواده گرامی او این مراسم را برگزار شد.

کد خبر 354718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.