کارگران شهری ساماندهی می‌شود

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طرح "ساماندهی الکترونیکی کارگران شهری" به منظور ساماندهی کارگران فصلی میادین سطح شهر اصفهان در دستور کار قرار می گیرد.

فریده روشن در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص طرح پیشنهادی اعضای شورای شهر اصفهان با موضوع "ساماندهی الکترونیکی کارگران شهری" اظهار کرد: با پیشنهاد این طرح به دنبال شناسایی کارگرانی هستیم که با تخصص های مختلف نیازمند کار هستند و هر کس را در حوزه تخصصی خود به کار گیریم.

وی با بیان اینکه سازمان آموزشی فنی و حرفه ای برای کارگرانی که در رشته‌های مختلف تخصص دارند دوره‌های تکمیلی آموزشی برگزار می کند و مدرک تخصصی فنی و حرفه‌ای را ارایه می‌کند، افزود: طرح "ساماندهی الکترونیکی کارگران شهری" مشوق برای کارگرانی خواهد بود که به دنبال کسب مهارت نیستند و از این طریق دوره‌های آموزشی مهارت‌های مورد نیاز را از طریق سازمان فنی حرفه‌ای گذرانده و مدرک دریافت می‌کنند.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بر اساس طرح "ساماندهی الکترونیکی کارگران شهری" کارگرانی که دوره‌های آموزشی را بگذرانند اسم آنها در سامانه کارگران ثبت و بر اساس مهارت بکارگیری می‌شوند، ادامه داد: با انجام نظارت‌های لازم بر روی این کارگران مهارت آنها نیز مورد تایید قرار می گیرد و شهروندان با مراجعه به سامانه می‌توانند کارگر مورد نیاز خود را انتخاب کنند.

وی اضافه کرد: با  اجرای طرح "ساماندهی الکترونیکی کارگرانی شهری" قراردادهای ساعتی، روزانه و سالیانه بین کارگران و کارفرمایان منعقد می شود و از این طریق مردم  خدمات مطلوب تری را دریافت خواهند کرد.

روشن با بیان اینکه نظارت بر این کارگران برعهده کار گروه اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، سازمان فنی و حرفه ای و معاونت خدمات شهری خواهد بود، افزود: این ارگان‌ها تمام ساز و کارهای لازم در خصوص طرح"ساماندهی الکترونیکی کارگران شهری" را بررسی و اعلام می‌کنند.

وی با بیان اینکه اتباع دارای کارت شهروندی نیز مشمول طرح "ساماندهی الکترونیکی کارگران شهری" می‌شوند، ادامه داد: یکی از اهداف طرح "ساماندهی الکترونیکی کارگران شهری" جمع آوری و ساماندهی کارگران در سطح و میادین شهر است تا منظره شهر نازیبا نشود و از طرفی  مردم با سرعت و اطمینان کارگر مورد نیاز خود را در سامانه پیدا کنند.

کد خبر 354671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.