برگزاری نخستین مسابقه نمایشنامه نویسی کودک و نوجوان

دبیر اولین جشنواره نمایشنامه نویسی کودک و نوجوان گفت: هدف از برگزاری این مسابقه دریافت نمایشنامه های مختلف در حوزه کودک است تا بهترین آثار انتخاب و چاپ شود و هر سال برای ادبیات نمایش کودک متن درخور توجه داشته باشیم.

احمد رضایی دارافشانی، در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به فراخوان نخستین مسابقه نمایشنامه نویسی کودک و نوجوان، اظهار کرد: در دفتر تخصصی تئاتر (تالار هنر) که زیر نظر شهرداری است کانون تئاتر کودک نیز وجود دارد. طی فعالیت هایی که در این کانون داشتیم متوجه شدیم چیزی که امروز در حوزه تئاتر کودک و حتی سینما باعث ضعف شده، نبود متن های خوب است و به این دلیل آثار خوبی در این دو حوزه ارائه نمی شود چون فقر در ادبیات کودک وجود دارد.

دبیر اولین جشنواره نمایشنامه نویسی کودک و نوجوان ادامه داد: در حوزه کودک هم مخاطبان زیادی از این گونه تئاتر استقبال و هم گروه های زیادی، سراسر کشور در این زمینه فعالیت می کنند که مجموع این عوامل می تواند به یک اقتصاد پایدار فرهنگ در این حوزه تبدیل شود اما به دلیل نبود متن های خوب هر چند گروه ها تلاش زیادی می‌کنند اما نتیجه، آنچه انتظار داریم نمی شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این مسابقه دریافت نمایشنامه های مختلف در حوزه کودک است تا بهترین آثار انتخاب و چاپ شود و هر سال برای ادبیات نمایش کودک متن درخور توجه داشته باشیم و سالی بیش از ۳۰ اثر اتشار یابد و در اختیار گروه های نمایشی که در حوزه کودک فعالیت دارند قرار دهیم.

رضایی با اشاره به بخش های این مسابقه بیان کرد: این مسابقه در سه بخش آزاد، اقتباس و اصفهان برگزار می شود و هر اثری نه تنها باید مسائل تکنیکی یک نمایشنامه را در نظر بگیرد بلکه باید مفاهیم و موضوعات فرهنگی، دینی، تربیتی و آموزشی متناسب کودک و تامین کننده هدف رشد و تعالی او را دارا باشد تا در این جشنواره پذیرفته شود.

دبیر اولین جشنواره نمایشنامه نویسی کودک و نوجوان افزود: در بخش اقتباس به دلیل وجود آثار خوب در ادبیات نمایشی ایران و جهان، این زمینه را فراهم کردیم تا از آثار آن ها اقتباس شود. در بخش اصفهان نیز به دلیل برپایی این جشنواره در این شهر؛ مضمون آثار به گونه ای باشد که هویت شهری اصفهان را معرفی کند.

وی با بیان اینکه تا کنون چنین جشنواره ای در حوزه نمایشنامه نویسی کودک نداشتیم و اجرای آن می تواند مثمر ثمر باشد، گفت: با کارشناسی هایی که انجام شد برای ارسال آثار رده های سنی خردسال ۳ تا ۶ سال، کودک ۷ تا ۹ سال، کودک ۱۰ تا ۱۲ سال و نوجوان ۱۳ تا ۱۵ سال مشخص شد.

به گزارش ایمنا، شرکت کنندگان می توانند متن نمایشنامه و دفترچه فراخوان را در سه نسخه به صورت چاپی به دبیرخانه جشنواره به آدرس اصفهان، میدان لاله، تالار هنر و یا به نشانی honartalar@gmail.com ارسال کنند.

کد خبر 354571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.