همکاری کشورهای منطقه مانعی در مسیر تامین مالی تروریسم است

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد که نقش آفرینی مستمر و همکاری های نزدیک کشورهای منطقه، مانعی در مسیر تامین مالی تروریسم توسط برخی کشورهای فرامنطقه ای و بهره از ابزار تروریسم برای تحمیل اراده خارجی به دولت ها خواهد بود.

به گزارش ایمنا و به نقل از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، «دانگ جینگ وی» یکی از مقام های امنیت ملی چین که برای شرکت در نخستین نشست «گفت وگوی امنیتی منطقه ای» به تهران سفر کرده است، امروز(پنجشنبه) با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت و گو کرد.

شمخانی در این دیدار با یادآوری همکاری های گسترده میان دو کشور در زمینه های اقتصادی، سیاسی و نظامی تاکید کرد: منافع و دیدگاه های مشترک بین تهران و پکن عرصه ای گسترده برای ارتقاء سطح روابط و مقابله با چالش های منطقه ای و بین المللی به ویژه در حوزه مبارزه با تروریسم فراهم کرده است.

وی استفاده از ابزار تحریم های غیرقانونی و سوء استفاده از مناسبات اقتصادی حاکم بر نظام سلطه را زمینه ساز بازگشت عصر استعمار دانست و افزود: تداوم سیاست های اشتباه در تحمیل اراده بر خواست و اراده کشورهای مستقل، نه تنها مسیری شکست خورده است بلکه نتیجه معکوس خواهد داشت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی، با تقدیر از نقش سازنده جمهوری خلق چین در تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، تسریع در اجرایی شدن توافق ها ‌میان نهادهای امنیتی دو کشور را خواستار شد.

شمخانی همچنین پدیده تروریسم را تهدیدشکننده صلح و امنیت بین المللی دانست و گفت: نقش آفرینی مستمر و همکاری های نزدیک کشورهای منطقه مانعی در مسیر تامین مالی تروریسم توسط برخی کشورهای فرامنطقه ای و سوءاستفاده از ابزار تروریسم برای تحمیل اراده خارجی به دولت ها خواهد بود.

بازگشت صلح و ثبات به سوریه لازمه آرامش پایدار در منطقه خاورمیانه است

«دانگ جینگ وی» از مقام های امنیت ملی چین نیز در این دیدار با تقدیر از نقش موثر جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی گفت: بازگشت صلح و ثبات به سوریه لازمه آرامش پایدار در منطقه خاورمیانه است.

وی به گسترش تهدید تروریسم در جهان اشاره و بر ضرورت همکاری های دوجانبه و بین المللی برای مقابله با تروریسم تاکید کرد. بی توجهی به ضرورت ها و الزامات برخورد جدی، همه جانبه و بدون تبعیض با تروریسم، دامنه این تهدید را غیرقابل کنترل خواهد کرد.

این مقام امنیت ملی چین با تأکید بر اراده رهبران دو کشور در زمینه ارتقای همکاری‌های همه‌جانبه گفت: رفت و آمدهای متعدد و تبادل نظر میان مقام های عالی سیاسی، اقتصادی و امنیتی ایران و چین، نقش تعیین‌کننده‌ای در سرعت بخشیدن به توافق های مشترک دارد.

کد خبر 354508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.