جزئیاتی جدید از زندگی و اقدامات تروریست‌های اهواز

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی جزئیاتی جدید از زندگی تروریست های حادثه اهواز و اقدامات آنان بیان کرد.

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با ایمنا در خصوص زندگی و کسب و کار عاملان حادثه تروریستی اهواز که روز شنبه- ۳۱ شهریور- به مراسم رژه نیروهای مسلح حمله کردند، گفت: این گروه پنج نفره تحت آموزه های تند سلفی و با یکدیگر نیز قوم و خویش بودند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دو تن از این افراد با یکدیگر برادر بودند و یکی دیگر نیز پسر عموی آنها بود. یکی از برادرانشان نیز در ادلب سوریه عملیات انتحاری انجام داده بود.

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس تاکید کرد: در مورد وضعیت مالی هم این افراد، بیکار نبودند؛ اتقافا کار هم داشتند و کابینت سازی می کردند.بنابراین خیلی محروم نبودند که بگوئیم به خاطر مسائل مالی دست به این کار زدند.

جمالی در تشریح وقایع روز حادثه گفت: بر اساس فیلم دوربین های موجود در محل رژه، بین ساعت ۵ تا ۷ صبح روز حادثه، دو نفر از این افراد وارد محل رژه می شوند و آخرین شناسایی ها را انجام می دهند.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: این افراد در خانه ای تصمیم و برنامه ریزی برای این اقدام را انجام می دهند و روز حادثه نیز با پوشیدن لباس بسیج خود را به جمع نیروهای مسلح نزدیک می کنند.

جمالی نوبندگان با اشاره به نوعی سم پاشی علیه بسیج در شبکه های اجتماعی خاطرنشان کرد: این افراد هیچ ارتباطی با بسیج نداشتند و آنچه در شبکه های اجتماعی مبنی بر نفوذ تروریست ها در بسیج گفته می شود دروغ است. این افراد صرفا لباس بسیج را پوشیده بودند که این اقدام با نفوذ فرق می کند.

وی در ادامه یادآور شد: آنطور که در برخی فیلم ها می بینیم این افراد بعد از تیراندازی با خونسردی کامل به سمت افراد عادی تیرخلاص می زنند. این کار قساوت قلب آنان را نشان می دهد و آشکار می کند که اینها اگر هر جای ایران حاکم شوند، به هیچ کس رحم نخواهند کرد؛ کمااینکه در حادثه تروریستی مجلس هم دیدیم که در میان شهدا اهل تسنن هم بودند. برای اینها شیعه و سنی فرقی نمی کند؛ اینها به دنبال این هستند که در ایران فضای رعب و وحشت ایجاد کنند و برای این کار پوشش دینی و دغدغه بهشت و جهنم به خود می دهند.

کد خبر 354505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.