شهرداری از ایده‌های خلاقانه حمایت می‌کند

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امروزه شهرها به ایده های نوآورانه و خلاقانه نیاز دارد و شهرداری نیز از این امر مستثنی نیست.

مهدی مقدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص حمایت شورای شهر از استارتاپ ها اظهار کرد: شورای پنجم حمایت از کار آفرینی که مبنای آن بر استارتاپ است را در دستور کار خود قرار داده‌ است و از طرح‌های نوآورانه حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: در شورای اسلامی شهر دکتر خسروی متخصص موضوعات استارتاپ است که با ارائه ایده و حمایت از ایده‌های دیگر حمایت خود را انجام می‌دهد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به افزایش حمایت شورای شهر اصفهان از استارتاپ‌ها گفت: یکی از شعار های شورای شهر حمایت از اکوسیستم کارآفرینی است که تاثیر این موضوع ارتباط مستقیمی با استارتاپ‌ها دارد و ما در حال ایجاد زیرساخت های لازم برای این موضوع هستیم زیرا این موضوع آینده ساز است.

مقدری با اشاره به اقدامات شهرداری در این موضوع اظهار کرد: در حال حاضر شهرداری در حال ایجاد اولین"کُوُرکینگ اِسپِیس" (فضای کار اشتراکی) با مشارکت بخش خصوصی در یکی از فضاهای شهرداری است که مجری بخش خصوصی با مناقصه انتخاب می شود و البته بجز این موضوع شهرداری حمایت های دیگری نیز برای توسعه و زیرساخت این موضوع دارد و از ایده‌های نو و خلاقانه حمایت می‌کند.

وی با اشاره به مزایای این استارتاپ ها تصریح کرد: یکی از موضوعات که باعث مثبتبودن تاثیر استارتاپ‌ها می شود نزدیک بودن به نیازهای شهر مثل کمبود آب، حمایت از فضای سبز و حمل و نقل و ترافیک است.

 عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: شهرداری از ایده های خلاق برای رفع تنگناهای شهری که با هدف بهبود وضع شهر باشد حمایت می‌کند.

مقدری در خصوص برنامه"ایده‌شو" گفت: این برنامه در واقع کشف استعدادهایی است که ما به آن نیاز داریم و به مسئولان نیز کمک می‌کند تا با آخرین ایده‌ها و نظرات مردم آشنا شوند و تحولات تکنولوژی را بهتر درک کنند زیرا اکثر این ایده‌ها تا به حال به فکر مسئولان یا کارشناس‌ها نرسیده است و در این برنامه برای اولین بار آشکار و کشف می‌شود.

وی در خصوص نقش نمایشگاه تکنولوژی، نوآوری و استارتاپ‌ها و نقش آنها در توسعه این موضوعات بیان کرد: هدف اصلی در برگزاری این‌چنین نمایشگاه‌هایی عملیاتی کردن موضوعات و ایده‌های آنهاست و برگزاری نمایشگاه فقط یک گام از گام ها برای توسعه این موضوعات است.

کد خبر 354488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.