پیشرفت ۹۰ درصدی بازسازی تپه نورالشهدا در دهاقان

دهاقان – شهردار دهاقان گفت: تمام تلاش خود را بکار گرفته‌ایم تا بتوانیم عملیات بازسازی تپه نورالشهدا را زودتر به اتمام برسانیم و تا کنون این پروژه ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

محمد لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، در این باره اظهار کرد: حفاظت فیزیکی، نرده گذاری و تعبیه دوربین مداربسته جهت حفاظت و حراست از تپه نورالشهدا انجام شده و عملیات راه سازی نیز به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه تا کنون بنیاد شهید و امور ایثارگران، راه و شهرسازی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و خیران همکاری خوبی برای تکمیل این پروژه داشته‌اند، گفت: نظافت و پاکسازی محوطه هر روز انجام می‌شود با وجود اینکه عملا در حیطه وظایف شهرداری نیست، اما عشق به شهدا باعث انجام این مسئولیت در ساعات غیر اداری شده است.

شهردار دهاقان، با توجه به اینکه جاده دسترسی به تپه نیاز به زیرسازی دارد، تصریح کرد: در حال حاضر شهرداری توان پرداخت هزینه‌های آسفالت این را جاده ندارد، اما بخش اعظمی از جاده‌های دسترسی از نواحی مختلف آسفالت شده است.

لطفی ادامه داد: به دلیل بدهی و وضعیت اقتصادی نامناسب همچنین نبود فضا، امکان احداث پارکینگ در تپه نورالشهدا وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه روشنایی تپه نورالشهدا به طور کامل تامین شده است، خاطرنشان کرد: نمای شهر دهاقان از بلندای تپه به زیبایی دیده می شود البته از چندین سال گذشته تا کنون این مکان به دلیل وجود مقبره دو شهید گمنام، به عنوان یک زیارتگاه و تفریحگاه شناخته شده است.

کد خبر 354365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.