نوروزی: دانشجویان برای اداره ارزان شهر ایده بدهند

شهردار اصفهان گفت: دانشجویان می‌توانند آزادانه و با امنیت خاطر دست به کار شده و برای افزایش نشاط اجتماعی، کاهش آلودگی هوا و بهبود ترافیک شهری نظرات خود را مطرح کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی امروز ( سه‌شنبه) در مراسم استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه اصفهان اظهار کرد: اصفهان یک شهر خلاق است و به گفته یونسکو این شهروندان خلاق هستند که اصفهان را در زمره شهرهای خلاق جهان قرار داده اند.

وی خطاب به دانشجویان جدید الورود گفت: حتی اگر از شهرهای دیگر به دانشگاه اصفهان آمده‌اید، اکنون شهروند این شهر محسوب شده و در کنار علم‌آموزی می‌توانید نقش مشارکتی مهمی در اداره شهر داشته باشید و طرح‌های خلاق ارائه دهید.

شهردار اصفهان با تاکید بر تعامل همه جانبه شهرداری و دانشگاه خاطرنشان کرد: دانشجو باید از زاویه‌ای مناسب شهر را نگاه کرده و در عرصه‌های کارآفرینی، اشتغال و تولید موفق ایده بدهد و این‌گونه در اداره بهتر شهر به شهرداری کمک کند، زیرا شهرداری به دنبال یافتن راهکارهای مناسب برای پاسخ به سوالات مهم در اداره شهر است.

نوروزی عنوان کرد: اصفهان در کنار یک رودخانه شکل گرفت، اما امروز با بحران خشکسالی روبرو است، بنابراین دانشجویان می‌توانند، ایده‌های خود را برای حفظ زیست‌پذیر بودن شهر ارائه و پایان نامه‌های خود را با این محور سامان دهند.

وی ادامه داد: دانشجویان می‌توانند در این راه بدون دخالت دولت و شهرداری آزادانه و با امنیت خاطر دست به کار شده و برای افزایش نشاط اجتماعی، کاهش آلودگی هوا و بهبود ترافیک شهری نظرات خود را مطرح کنند.

نوروزی با اشاره به شرایط سخت اداره شهر، افزود: در شهرداری وارث بدهی‌های بسیاری هستیم که مدیریت آن در شرایط سخت تحریم بسیار مشکل شده است، اما تحقق ایده‌های شما دانشجویان امکان‌پذیر است به شرطی که به چگونگی حفظ و افزایش کیفیت اداره شهر از راهکارهای ارزان پاسخ دهید.

 وی از ایجاد ایستگاه مترو در نزدیکی خوابگاه دانشگاه خبر داد و گفت: یکی از نتایج افتتاح خط اول مترو، آسان شدن تردد دانشجویان از دورترین نقطه شهر یعنی شمال اصفهان به میدان آزادی بود تا به وسیله آن سریع و یکپارچه به مقصد خود در دانشگاه برسند.

شهردار اصفهان ادامه داد: با ایجاد جایگاه مناسب در صفه، اتوبوس‌های مبارکه، سپاهان‌شهر و بهارستان دیگر نیاز نیست در داخل شهر تردد کنند و مسافران آن‌ها می‌توانند از صفه از طریق مترو ادامه مسیر خود را طی کنند.

کد خبر 354310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.