شعائر حسینی، مهمترین نیاز جامعه امروز است

شهرضا - رییس اداره آموزش و پرورش شهرضا گفت: شعائر حسینی و عبرت‌های عاشورا و همه ابعاد زندگی امام حسین(ع)، مهمترین نیاز جامعه امروز ماست.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محمود رستگار امروز (یکشنبه) در مراسم آغاز سال تحصیلی که در دبیرستان شاهد "سید جلال طبیبیان" برگزار شد، با اشاره به تقارن ایام شهادت امام حسین(ع) با بازگشایی مدارس، اظهار کرد: انقلاب اسلامی برخواسته از مکتب حسینی و مبتنی بر عبرت‌های عاشورایی بود.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با الهام از تعالیم عاشورایی در برابر ظلم و ستم و استکبار قیام کرد و به پیروزی رسید، تصریح کرد: امام راحل(ره) با بینش عمیق الهی حود به نقش موثر دانش‌آموزان در توسعه کشور پی برده بودند و متولیان فرهنگی کشور را به توجه به آن سفارش می‌کردند.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرضا توجه به فرهنگ و شعائر حسینی را مهمترین نیاز فرهنگی جامعه برشمرد و افزود: توجه به سبک زندگی امام حسین(ع) نباید محدود به روزهای تاسوعا و عاشورا یا دهه نخست محرم باشد.

رستگار با اشاره به اهمیت آموزش معارف دینی به دانش‌آموزان، خاطرنشان کرد: توجه به آموزش علوم بدون توجه به تربیت اخلاقی و رشد معنوی افراد، اقدامی بی‌حاصل و بی ارزش است.

وی اضافه کرد: امام حسین(ع) به همه افراد بشر آموخت که مرگ با عزت بهتر از زندگی ننگین است، اینگونه آموزه‌ها باید با نسل‌های مختلف آموزش داده شود تا روحیه ایثار و از خوگذشتگی در آنان تقویت شود.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرضا در ادامه افزود: رزمندگان در دوران دفاع مقدس با الهام از آموزه‌های عاشورایی به مقابله با دشمن شتافتند و از خاک کشور، انقلاب اسلامی و جان هموطنان خود دفاع کردند.

رستگار با بیان اینکه فرهنگ و سیره شهدا الگویی مناسب برای تربیت نسل‌های آینده است، اظهار کرد: امنیت و آسایش امروز ما مرهون ایثارگری رزمندگان در دوران دفاع مقدس است.

وی با اشاره به نقش سازنده آموزش و پرورش در تربیت نسل‌های آینده، تآکید کرد: هیچ کشوری بدون برخورداری از نظام آموزشی و پرورشی توانمند و معلمان متعهد و باسواد، نمی‌تواند در مسیر رشد و توسعه حرکت کند.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرضا با بیان اینکه کشور همواره به وجود دانشمندانی متعهد، بااخلاق و با ایمان احتیاج دارد، اظهار کرد: استعداد فرزندان این کشور میراثی گرانبهاست که در اختیار معلمان قرار گرفته است، زیرا نخستین پایگاه تعلیم و تربیت نخبگان در کشور، آموزش و پرورش است.

رستگار با تآکید بر استحکام پیوند اولیا با مربیان مدارس، تصریح کرد: خانه و مدرسه دو پایگاه مهم اجتماعی در تربیت افراد است که پیوند متولیان آن، می‌تواند دورنمایی روشن در عرصه آموزش و پژوهش و تذکیه دانش‌آموزان را ترسیم کند.

کد خبر 354100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.