برخورداری ترک‌ها از یک شبکه تلویزیونی سراسری

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود خواستار یک شبکه تلویزیونی سراسری برای ترک‌ها و تدریس زبان ترکی در مدارس به جای زبان روسی شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایمنا، نادر قاضی پور با اشاره به ایام عزاداری حسینی گفت: اگر ما ترک‌ها یک شبکه تلویزیونی سرتاسری داشتیم مراسم های عزاداری ترکی و عزاداری آذربایجان را بهتر به تمام دنیا نشان می‌دادیم.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن همچنین تاکید کرد: باید تدریس زبان ترکی را رونق دهیم هرچند این وظیفه دولت است، این زبان باید در مدارس مورد توجه قرار گیرد. تدریس این زبان باید در مدارس جایگزین آموزش زبان روسی شود.

قاضی پور افزود:  براساس اصول ۳ و ۳۰  قانون اساسی، آموزش از سوی آموزش و پرورش رایگان است، اما این موضوع در اکثر دولت‌های کشور ما از نظر زیرساخت دچار مشکل است.

وی افزود: در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی و در اکثر شهرها دانش‌آموزان دارای امکانات رفاهی هستند؛ برای مثال در کلان‌شهرها اولیا به وسیله پیامک از خروج دانش‌آموزان از مدارس اطلاع پیدا می‌کنند، اما در آذربایجان تعدادی از دانش‌آموزان در هوای گرم تابستان و هوای سرد زمستان در کانکس‌ها یا مدارس خشتی، گلی و یا در برخی موارد مدارس مخروبه تحصیل می‌کنند.

کد خبر 354084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.