همکاری تبریز و آنکارا برای انتقال تجربیات

شهرداری تبریز و شهرداری آنکارا در زمینه‌های ساماندهی معضلات شهری مانند حاشیه‌نشینی، ترافیک و فضای سبز با هم همکاری می‌کنند.

به گزارش ایمنا، ایرج شهین باهر، شهردار تبریز در سفری که به دعوت رسمی شهردار آنکارا به این شهر داشت با مصطفی تونا، شهردار آنکارا دیدار و گفت و گو کرد.

شهین باهر با اشاره به مشترکات دینی و زبانی و همچنین شرایط نسبتاً مشابه اقلیمی و فرهنگی تبریز و آنکارا و افزایش ارتباطات در سطوح مختلف، اظهار کرد: برگزاری نشست‌های مشترک برای بهره‌گیری از تجربیات دو طرف در حوزه‌های شهرسازی و عمران، منابع انسانی، رفع حاشیه‌نشینی، ترافیک و فضای سبز بسیار مفید بوده و انتقال تجربیات ارزشمند در این زمینه‌ها مهم و موثر است.

در این نشست، ضمن تأکید بر لزوم افزایش سطح روابط و انتقال دانش و تجربیات مرتبط با توریسم و برنامه‌ریزی، توافقات اولیه برای انتقال توریست از کشور ترکیه به تبریز حاصل شد.

مصطفی تونا، شهر تبریز را یکی از تاریخی‌ترین شهرهای ایران و خاورمیانه دانسته و علاقه‌مندی خود را برای حضور در تبریز ابراز کرده است.

وی با اشاره به مشکلات فرهنگی در محلات حاشیه‌نشین شهری، گفت: در محلاتی که قبلا حاشیه‌نشینی بوده و امروزه تخریب و به صورت بلند مرتبه‌سازی احداث شده‌اند، گسست فرهنگی و ناهنجاری‌های اجتماعی بیداد می‌کند.

تونا با بیان اینکه این معضل گریبانگیر شهری مانند آنکارا بود، بر مطالعه و اجرای طرح‌های جدید با رویکرد محله‌محور تأکید کرد.

کد خبر 353444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.