اصلاح فرایند بودجه‌نویسی سال ۹۸ در شورای شهر آغاز شد

رییس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مراحل اصلاح فرایند بودجه نویسی سال ۹۸ شهرداری اصفهان در شورای شهر آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نصیر ملت در برنامه رادیویی "صدای شهر" اظهارکرد: با توجه به ایراداتی که از سال گذشته به نحوه بودجه‌نویسی شهرداری وارد شده بود، قرار شد از ابتدای سال ۹۷ فرایند اصلاح بودجه‌نویسی و ساختار بودجه انجام شود.

وی با بیان اینکه در این راستا جلسات متعددی با حضور کارشناسان تشکیل شده است، تصریح کرد: منابع درآمدی شهرداری تعریف شده و تحقق ردیف‌ها بستگی به عوامل مختلف دارد، البته عمده وابستگی درآمد شهرداری اصفهان مربوط به ساخت و ساز است که با توجه به رکود اقتصادی حاکم در کشور و شهر درآمدها کاهش چشمگیری داشته است.

رییس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود، نیاز است درآمدها را واقع بینانه‌تر شناسایی و منابع درآمدی جدید برای شهر تعریف کنیم. همچنین تلاش برای تحقق منابع درآمدی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه چگونگی توزیع درآمدها بین بخش‌های مختلف عمرانی و جاری نیاز به اشرافیت کامل و اولویت‌بندی بر اساس برنامه‌های فرادستی و نیاز روز شهر دارد، اظهارکرد: به همین منظور باید فرایند بودجه نویسی و تخصیص اعتبار بین پروژه‌های مختلف به نحوی انجام شود که همخوانی و تناسب برقرار باشد.

ملت خاطرنشان کرد: برای اولین بار در کشور برنامه جامع شهر اصفهان با رویکرد نوین در حال تهیه است که امیدواریم با اجرای کامل برنامه با نقطه عطف تحول و توسعه شهر اصفهان رو به رو شویم.

وی با بیان اینکه قرارداد اولیه برنامه جامع شهر اصفهان برای شناسایی مشکلات و موضوعات اساسی شهر با مشاور منعقد شده است، گفت: شاخص ویژه برنامه جامع، مشارکت تمام گروه‌های فعال و ذی‌نفعان در قالب ارتباطات متعدد و نشست‌های تخصصی با حضور تشکل‌ها، سمن‌ها، اتحادیه ها دستگاه‌های اجرایی و تمام افرادی که در شناسایی مشکلات شهر و فرایند برنامه‌ریزی می‌توانند نقش‌آفرینی کنند، است.

رییس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: مقدمات برگزاری جلسات انجام و مقرر شده همایش بزرگی با حضور تمام ذی نفعان برگزار و پس از آن جلسات تخصصی ادامه پیدا کند و خروجی آن شناسایی مسایل محوری شهر و نزدیک شدن به چشمانداز شهر باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که در حوزه مالی و اقتصادی چه حرکتی می‌تواند برای برنامه جامع شهر صورت گیرد، گفت: تامین اعتبار و هزینه اجرایی این برنامه بر عهده وزارت راه و شهرسازی است، اما برنامهریزی برای برگزاری جلسات تخصصی و پیگیری ساماندهی آن با مدیریت شهر است.

کد خبر 353403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.