همایش شیرخوراگان حسینی؛ صف آرایی سربازان گهواره نشین است

لنجان-امام جمعه باغبادران گفت: همایش شیرخوارگان حسینی فریادی رسا و پدیده ای معطوف به ظهور با شکلی خاص و منحصر به فرد با صف‌آرایی سربازان گهواره ‌نشین است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت السلام علیرضا فرهنگ در همایش شیرخوارگان حسینی در باغبادران این همایش را آیینی با رنگ و بوی صاحب‌الزمان(عج) دانست و اظهار کرد: همایش شیرخوارگان حسینی تنها یک مجلس روضه و یک سوگواری نیست بلکه محفلی برای تربیت سربازان امام زمان(عج) بوده چراکه یکی از وظایف منتظران و شیعیان در عصر غیبت تربیت نسل مهدوی است.

وی با بیان اینکه از دیدگاه اسلام یکی از وظایف مهم خانواده تربیت فرزندان طبق ارزش های دینی است، افزود: با توجه به اینکه فتنه های گسترده ای که در اخرالزمان با آن روبه رو هستیم متاسفانه ایمان برخی از پیروان مکتب اهل بیت (ع) تحت  تاثیر قرار می گیرد از این جهت نیاز است برای تقویت ایمان به وظایف خود در زمان غیبت بیشتر اشنا شویم تا در دام فتنه های اخر الزمان گرفتار نشویم.

امام جمعه باغبادران با بیان اینکه یکی از ایاتی که در قرآن تفسیر به وجود نورانی امام زمان (عج) شده ایه ۱۵۸ سوره انعام است، اضافه کرد: ترویج تفکر مهدویت در زندگی مایه امید و نزول رحمت از خدای متعال می شود بر همین اساس هر کسی باید در زندگی روزانه خود سهمی را برای امام زمان خود بگذارد و این مسئله در محیط خانه در تربیت فرزند و زندگی معنوی آنان بسیار اثر گذار است.

وی با بیان اینکه اعتقاد به امام زمان(ع) موجب می شود تا شخص منتظر به آن حضرت توجه داشته باشد و از وی تأثیر بپذیرد، عنوان کرد: علت ذکر ایام الله که یکی از مصادیق ان ظهور امام زمان و یاد امام زمان خروج انسان ها از ظلمات دنیا به سوی نور است.

امام جمعه باغبادران خاطرنشان کرد: یاد امام زمان(عج) ارتباط و اتصال به کسانی است که به حضرت علاقمند و بیشتر به یاد او هستند ارتباط با محبان ایشان انسان را محب امام می کند از این جهت قران در وصف حضرت ابراهیم به عنوان یک اسوه، کسانی را که با این حضرت هم نشین بودند به عنوان اسوه معرفی کرده این یعنی هر کسی همراه امام زمانش باشد، می تواند الگو باشد.

وی با بیان اینکه ایجاد رغبت به خوبی ها، زمینه رسیدن به آنها را فراهم می کند، افزود: یکی از وظایف والدین برای تربیت ولایی فرزندانشان ایجاد رغبت و جاذبه نسبت به اهل بیت (ع) و به ویژه امام زمان (عج) است و اگر پدر و مادری شایستگی و آمادگی فرزندان خود را در خدمت به دین و یاری رساندن به امام زمان (ع) بدانند، ثمره زندگی خود را به ساحت مقدس آن حضرت هدیه می کنند.

فرهنگ با بیان اینکه همایش شیرخوارگان حسینی زمینه ساز جهانی کردن نهضت عاشورا است، تصریح کرد: همایش شیرخوارگان حسینی فریادی رسا با شکلی خاص و منحصر به فرد با صف‌آرایی سربازان گهواره ‌نشین است و مادران مسلمان به یاد شهید شش ماهه صحرای کربلا به عشق لبیک به ندای امام خود در این همایش عظیم حضوری پرشور یافته که این مسئله خود نشان از ماهیت و تاثیر تمدن ساز این حرکت عظیم در راستای آماده سازی جامعه برای زمینه سازی ظهور و درک دولت کریمه مهدوی است.

کد خبر 353346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.