امروز باید بیش از پیش از حضور بسیج در کشور بهره ببریم

لنجان-امام جمعه زاینده رود گفت: امروز برای عبور از مشکلات باید از ظرفیت بسیج به خوبی بهره مند شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام حسن صفرزاده تهرانی در نشست بصیرتی با مسئولان و نخبگان ای شهرستان اظهار کرد: در زمان امامت اباعبدالله الحسین(ع) چند انحراف عمده و اساسی در جامعه به وجود آمده بود که با سخنرانی و موعظه این مشکلات مرتفع نمی شد و یکی از مهمترین انحرافات به وجود آمده عدم پیروی و اطاعت از امامت و ولایت بود که به انواع مختلف بروز و ظهور پیدا کرده بود.

وی افزود: در آن زمان جایگاه امامت و ولایت نادیده گرفته شده بود و کسی به امام مراجعه نمی کرد، امام به عنوان مرجع دینی، مرجع قضایی و مرجع حاکمیتی به حساب نمی آمدند و در حقیقت امامت در جامعه کنار گذاشته و خانه نشین شده بود و اگر چنانچه احترامی در جامعه داشت نه به عنوان امامت، بلکه به عنوان فرزند پیامبر(ص) بود.

امام جمعه زاینده رود هدف قیام و اساس حرکت امام حسین (ع) را احیای جایگاه امامت دانست و تصریح کرد: قیام اباعبدالله الحسین(ع) برای احیای حاکمیت دینی بود وگرنه در زمان امام حسین (ع) نماز و روزه ترک نشده بود، قبله تغییر نکرده و نه کتاب خدا تحریف شده بود.

وی ادامه داد: در زمان امام حسین(ع) افراد نالایق، زمام امور را به دست گرفتند و نقش امامت و رهبری را ایفا می کردند، بجای رهبر دینی فتوا می دادند، قرآن تفسیر، حکم صادر، و بجای رهبر دینی احکام الهی را تشریح می کردند.

صفرزاده تهرانی اضافه کرد: در آن زمان کسی به دفاع از مقام امامت و رهبری امت مبارزه نمی کرد، در برابر غاصبان مقام امامت عکس العملی نشان نمی داد و در برابر غاصبان مقام امامت نمی ایستاد و نمی خروشید، مثل این که گرد مرگ بر خواص اهل حق پاشیده و همه بی خاصیت شده بودند.

وی عنوان کرد: دردناک تر، این بود که حتی خواص جامعه امام حسین(ع) را به همراهی یا سکوت و حتی صلح و سازش و بیعت با یزید دعوت می کردند و حضرت را از عواقب خطرناک مخالفت با طاغوت و اقدام به جنگ برحذر داشت.

امام جمعه زاینده رود در ادامه با اشاره به عوامل به وجود امده شرایط سخت اقتصادی کشور، گفت: شرایط سخت و دشوار اقتصادی که امروز در آن قرار داریم دو علت دارد نخست تحریم ها و دشمنی هایی که از ناحیه مستکبران بر مردم روا شده، که آن نیز به دلیل ایمان، اعتقاد، انقلاب، و عزت، بر این ملت شریف ایران است.

وی خاطرنشان کرد: البته ملت شریف، مؤمن و انقلابی ایران در این حوزه نیز در برابر مشکلات صبوری خواهند کرد، البته نباید این مهم را فراموش کرد که با بسیج تمام ظرفیت کشور، به صورت جهادی می توان بر آن مشکلات فایق آییم.

صفرزاده تهرانی گفت: یکی دیگر از دلایل مشکلات امروز کشور بی لیاقتی برخی مسئولان است و این بخش قابل تحمل نیست و برهمین اساس نیروهای ارزشی باید با کمک مردم و قانون آمده و برای این مشکل بزرگ چاره اندیشی کنند.

وی یادآور شد: امروز برای عبور از مشکلات باید از ظرفیت بسیج به خوبی بهره مند شد در حالی که فرمانده و رییس سازمان بسیج از مسئولان گلایه کردند که چرا از ظرفیت بسیج به درستی استفاده نمی‌کنند، حرکات جهادی در بدنه دولت باید بیش از پیش شکل بگیرد.

کد خبر 353339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.