شرایط ناپایدار زمینه ساز مهاجرت نخبگان شده است

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: آنهایی که دل در گرو این نظام دارند، حاضر نیستند که نظام و مردم را در این شرایط تنها بگذارند؛ بنابراین ضرورت دارد از آنهایی که در کشور می‌مانند حمایت شود.

قاسم میرزایی نیکو در گفت‌وگو با ایمنا درباره موج جدید مهاجرت ایرانیان خاطرنشان کرد: افراد مختلفی که عمدتا نخبگان و سرمایه‌های کشور و تحصیل‌کرده‌های دانشگاه‌های خوب کشور هستند، فضا را برای رشد و پیشرفت خود تنگ دیده و رسیدن به آمال و آرزوهای خود را دشوار می بینند.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه افزود: شرایط کشور برای کسانی که می خواهند تصمیم درازمدتی بگیرند، پایدار و پابرجا نیست، آنها با مشاهده به هم ریختگی و نابسامانی نظام اقتصادی و نظام فرهنگی، آینده روشنی برای خود نمی بینند.

میرزایی نیکو با اشاره به اینکه معمولا در همه جای دنیا چشم انداز اشتغال و پیشرفت روشن است، تاکیدکرد: با اینکه آقای روحانی می گوید که شرایط کشور بحرانی نیست، اما واقعیت این است که شرایط امروز کشور نه تنها عادی نیست، بلکه از حالت بحرانی هم عبور کرده است.

وی با اشاره به نقش فضای مجازی در انعکاس واقعیت‌ها و مشکلات موجود، اظهار کرد: در حال حاضر با پدیده انفجار اطلاعات مواجه هستیم و با توجه به نفوذ شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی دیگر نمی توان به مردم دروغ گفت و واقعیت ها را طور دیگری جلوه داد. به همین دلیل کسانی‌که می خواهند برای زندگی خود تصمیم بگیرند؛ همه مسائل را تجزیه و تحلیل می کنند و تصمیم می گیرند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در عین حال خاطرنشان کرد: البته آنهایی که دل در گرو این نظام دارند، حاضر نیستند که نظام و مردم را در این شرایط تنها بگذارند؛ آنها احساس می کنند که برای اهداف و آرزوهای بلندمدتی که دارند باید از خودگذشتگی به خرج داده و در کشور و کنار مردم بمانند. بنابراین ضمن اینکه به افرادی که از کشور مهاجرت می کنند، حق می دهم؛ ضرورت دارد از آنهایی که در کشور می مانند نیز حمایت شود.

گفتنی است پیش از این، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ‌کننده امدادهای ضروری در نشستی خبری درباره هجوم مهاجران ایرانی به اروپا به دنبال تحریم‌های آمریکا هشدار داده بود.

کد خبر 353313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.