شهرداری امسال فرایند صدور مجوز برای هیئت های مذهبی را کوتاه کرده است

مسئول تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: امسال شهرداری اصفهان در خصوص جانمایی و صدور مجوز ایستگاه های صلواتی، برپایی بنرهای سطح شهر همچنین برگزاری دوره های آموزشی برای هیأت های مذهبی شهر همکاری سازنده ای با سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن بابایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: دو نفر نماینده از روابط عمومی شهرداری و معاونت خدمات شهری در سازمان تبلیغات اسلامی مستقر شده و فرایند صدور مجوز را برای هیئت‌های مذهبی شهر کوتاه کرده‌اند که جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان قبل از ایام محرم گردهمایی های آموزشی و توجیهی را برای مسئولان هیئت‌های مذهبی، مداحان و مبلغان برگزار کرده و نکات مورد نظر را به آنها ابلاغ کرده است، تصریح کرد: در این گردهمایی محتواهایی در اختیار مداحان و مبلغان قرار گرفت و مقرر شد امسال در کنار مباحث مذهبی، موضوعات مهمی از جمله چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، امر به معروف، اقتصاد مقاومتی و کالاهای ایرانی در سخنرانی های منبری و در پوسترها و بنرها مورد توجه قرار گیرد.

مسئول تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان تاکید کرد: آموزش‌ها و تسهیل در ارائه مجوزها رضایت‌مندی هیئت‌های مذهبی شهر را به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه در کنار مباحث آموزشی و محتویات، سه اکیپ نظارت و ارزیابی که در آن سه نماینده از شهرداری، سازمان تبلیغات اسلامی و نیروی انتظامی حضور دارند، هرشب سه منطقه از شهرداری را مورد بازدید قرار می‌دهند، گفت: قرار است پس از ارزیابی و نظارت، برای آن دسته از هیئت‌های مذهبی که تعهدات مورد نظر را اجرا نکرده باشند، سال های بعد در صدور مجوز آنها تجدید نظر شود و هیئت‌هایی که اصول را رعایت کرده باشند، پس از ایام محرم در مراسمی مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

حجت‌اسلام بابایی ادامه داد: در همایشی که پس از ایام محرم برگزار می شود، خیمه های عزاداری و ایستگاه های صلواتی نمونه، همراه با مستندات عکس و فیلم به عنوان الگو به دیگر ایستگاه‌های صلواتی معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در جمعه اول ماه محرم طبق روال سال‌های گذشته، گفت: امسال شاخص ترین مکان‌ها برای برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی گلستان شهدا، میدان امام خمینی (ره)، رهنان و زینبیه است، البته در مساجد محلی نیز این ویژه برنامه برگزار خواهد شد.

مسئول تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به ویژه برنامه "اهلاً من العسل" گفت: هیئت جوانان و نوجوان شب ششم ماه محرم با عنوان "هیأت‌ انصارالمهدی(عج)" برنامه‌های ویژه‌ای را در هیئت‌های عزاداری اجرا می‌کنند و چنانچه نخبگانی در بین نوجوانان هیئت‌ها حضور داشته باشند را مورد تجلیل قرار می دهند.

وی تاکید کرد: روز عاشورا  تمام هیأت‌های مذهبی شهر در میدان امام خمینی (ره) به زنجیر زنی و سینه زنی مشغول می‌شوند و ظهر عاشورا نماز جماعت را در این میدان برگزار خواهند کرد.

حجت الاسلام بابایی شعار دهه اول ماه محرم را "پرچم داران نهضت حسینی، مدافعان نهضت خمینی (ره) " و شعار دهه دوم که با شهادت حضرت امام سجاد (ع) آغاز می شود را "ماتوانستیم" اعلام کرد و گفت: در دهه دوم محرم برنامه ها حال و هوای دفاع مقدس خواهد داشت و محتوای دستاوردهای انقلاب اسلامی در ۴۰ سال اخیر طی دهه دوم ماه محرم به مبلغان ارائه می‌شود تا در عزاداری ها به این دستاوردها به ویژه در بخش های فرهنگی، معنوی و نظامی اشاره شود، این برنامه ها با بنیاد حفظ ارزش های انقلاب اسلامی هماهنگ شده است.

وی اظهارکرد: دیدار با خانواده شهدای جنگ تحمیلی همچنین خانواده شهدای مدافع حرم از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای دهه دوم ماه محرم خواهد بود.

کد خبر 353279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.