وظایفی هشتادگانه دارم/تنیس روی میز رشته دیربازدهی است

رییس هیئت تنیس روی میز استان اصفهان گفت: هدف ما داشتن ملی پوش برای موفق بودن نیست، بلکه به هیئت‌ها وظایفی هشتادگانه ابلاغ شده که باید به تمام این وظایف پرداخته شود، داشتن ملی پوش و نخبه پروری بخش کوچکی از این وظایف است که آن را به باشگاه‌ها و آکادمی ها واگذار کرده‌ایم.

مهدی تکابی، رییس هیئت تنیس روی میز استان اصفهان در خصوص تور ایرانی تنیس روی میز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تور ایرانی تنیس روی میز، دور دوم خود را پشت سر می‌گذارد، برای نخستین بار ۱۷۲ پینگ پنگ باز منتخب استان‌ها به سر داوری محمود وحیده کنار هم جمع شده اند و رقابتی بی نظیر را در بین آن ها شاهد هستیم. پیمان حسنی، سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز و مسئول برگزاری مسابقات در فدارسیون نیز از روز نخست ناظر این رقابت‌ها بوده و از روز گذشته - ۲۲ شهریور ماه - مسابقات جدول حذفی انفرادی آغاز شده است.

رییس هیئت تنیس روی میز استان اصفهان در خصوص سهمیه استان اصفهان برای شرکت در این رقابت‌ها گفت: در این رقابت‌ها به استان‌های برتر ایران شش سهمیه داده می‌شود، اما با توجه به اینکه اصفهان میزبان این رقابت ها است، چهار سهمیه دیگر هم به هیئت اصفهان دادند. با رایزنی‌هایی که با فدراسیون تنیس روی میز داشتیم توانستیم ۱۰  سهمیه اضافه نیز برای اصفهان کسب کنیم که مجموعا ۲۰ بازیکن از اصفهان در این رقابت‌ها شرکت کردند.

اصفهان؛ پایه ثابت مسابقات تور ایرانی

رییس هیئت تنیس روی میز استان اصفهان با بیان این که اصفهان یکی از پایه‌های ثابت مسابقات تور ایرانی است، گفت: چندی پیش میزبان مسابقات تور ایرانی بانوان بوده‌ایم. هدفمان از این میزبانی‌ها سوبسیدی است که به بازیکنان اصفهانی می‌دهیم. کاهش هزینه‌های رفت و آمد، اسکان در منزل خود و بازی در سالنی که به آن عادت تمرینی دارند از مزایایی است که بازیکنان اصفهانی در زمان میزبانی از آن بهرمند می‌شوند. نگاهمان به بحث میزبانی یک نگاه استانی نیست و به عنوان یکی از اعضای مجمع فدراسیون تنیس روی میز با توجه به سخت افزار موجود می‌توانیم کمکی برای برگزاری این رقابت‌ها باشیم؛ چرا که تمام موفقیت‌های کسب شده در تنیس روی میز برای همه اعضای خانواده تنیس روی میز کشور است.

تاسیس ۱۶ آکادمی تنیس روی میز در دوسال گذشته

تکابی در خصوص تجهیز سالن خانه تنیس‌ روی‌میز اصفهان با تاکید بر این که این سالن یکی از بهترین مراکز تنیس روی میز جهان است، گفت: این سالن به عنوان یک سرمایه ملی در کل کشور محسوب می‌شود که پایگاه مناسبی برای برگزاری اردوهای آموزشی است. نگاه ما به این سالن، بیشتر برای بهره برداری قهرمانی از این سالن است چرا که اعتقاد داریم با ایجاد آکادمی های متعدد در سطح شهر اصفهان، وظیفه پرورش بازیکن به عهده این آکادمی ها خواهد بود. در دو سال گذشته تلاش کردیم این هدف را دنبال کنیم و در این مدت ۱۶ باشگاه حرفه ای و آکادمی در سطح استان اصفهان تاسیس شده است که اغلب در بخش خصوصی و با نظارت هیئت تنیس روی میز مشغول به کارند.

وی با اشاره به پروتکل‌های لازم برای برگزاری مسابقات جهانی، گفت: یکی از آیتم‌های مورد نیاز، برگزاری همزمان مسابقات بانوان و آقایان در یک سالن است که با توجه به محدودیت‌های کشومان برگزاری همزمان این مسابقات مقدور نیست و این شرایطی است که از طرف فدراسیون جهانی اعمال می‌شود. در تلاش هستیم تا بتوانیم مجوز برگزاری مسابقه‌ای در بخش آقایان با رنکینگ جهانی را از فدراسیون جهانی دریافت کنیم تا بتوانیم این مسابقات را درشان نصف جهان برگزار کنیم.

بانوان تنیس روی میز رنکینگ ندارند

تکابی با اشاره به رنکینگ بازیکنان تنیس روی میز اصفهانی گفت: رنکینگ به صورت ماهیانه تغییر می‌کند. این رنکینگ فقط در بخش آقایان وجود دارد و بانوان تنیس روی میز رنکینگ ندارند. بالغ بر ۵۰ نفر از آقایان در اصفهان رنکینگ دارند و به صورت حرفه ای تنیس روی میز بازی می‌کنند. در بخش بانوان نیز هشت نفر در دسته برتر به صورت ثابت و چهار نفر به صورت آزاد در اصفهان به صورت حرفه ای تنیس روی میز بازی می‌کنند.

وی افزود: استان اصفهان از نظر تعداد بازیکنان رنکینگ دار در کشور در سال گذشته پس از تهران، جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است. سعی می‌کنیم شرایط تیم تنیس روی میز استان اصفهان را ارتقاء دهیم و از بازیکنان تیم حمایت کنیم. در حال حاضر بازیکنانی مانند سجاد حسینی و بازیکنان دیگر اصفهانی در هشت نفر برتر تنیس روی میز ایران قرار گرفته‌اند که باید تلاش کنیم رنکینگ این بازیکنان را افزایش دهیم. ضمن اینکه میلاد عابدینیان و مهرشاد پوده که از بازیکنان جوانان تنیس هستند با توجه به هوش و عملکرد مناسبی که از خود نشان داده‌اند می‌توانند از بازیکنان برتر کشور شوند.

رییس هیئت تنیس روی میز استان اصفهان در پاسخ به این پرسش که چرا هیچ گاه شاهد قهرمانی اصفهان در کشور نبوده ایم، تاکیدکرد: تیم ملی تنیس روی میز چهار عضو دارد که دو عضو ثابت آن نیما و نوشاد عالمیان هستند ولی در سال‌های گذشته در مسابقات آسیا و قهرمان جهان بازیکنانی داشته‌ایم و همچنین دوماه پیش هم منصوره رضاییان، در مسابقات کارگران جهان در فرانسه قهرمان شد.  هدف ما داشتن ملی پوش برای موفق بودن نیست. به هیئت‌ها وظایفی هشتادگانه ابلاغ شده است که باید به تمام این وظایف پرداخته شود. داشتن ملی پوش و نخبه پروری بخش کوچکی از این وظایف است که آن را به باشگاه‌ها و آکادمی ها واگذار کرده‌ایم.

تکابی افزود: اگر ورزش کشور به صورت کلان به سمت حمایت از بخش خصوصی و توسعه آکادمیها برود، به طور قطع میتوانیم مانند کشورهای توسعه یافته شاهد نتایج بهتری در مسابقات آسیایی، جهانی و المپیک باشیم اما باید بدانیم رشته تنیس روی میز یک رشته بسیار دیربازده است و گاهی یک دهه زمان می‌برد تا بازیکنی بتواند به بلوغ فکری و عملکردی خود برسد. 

وی در خصوص نقاط ضعف هیئت تنیس روی میز استان اصفهان گفت: باید بپذیریم که سطح مربیگری تنیس روی میز در استان اصفهان از سطح متوسط کشور نیز پایین تر است و این نقطه ضعف هیئت تنیس روی میز استان اصفهان است که آن را پذیرفته‌ایم و نقشه‌های متفاوتی برای آن طراحی کردیم که بتوانیم این نقطه ضعف را برطرف کنیم.

به خاطر التهابات ارزی موفق به استخدام مربی خارجی نشدیم

رییس هیئت تنیس روی میز استان اصفهان افزود: یکی از این طرح‌ها استخدام مربی خارجی است که پس از طی کردن مراحل اداری، بررسی و گفت وگو با مربیان خارجی با توجه به التهابات ارزی به وجود آمده موفق به اجرای این طرح نشدیم. طرح بعدی ما یافتن مربی ایرانی با کیفیت است که مذاکراتی با مربیان خوب ایرانی داشته‌ایم. در کنار استخدام مربی با کیفیت، نسل جدیدی از مربیان را در آکادمی تربیت کرده‌ایم که اغلب در رشته تربیت بدنی تحصیل کرده‌اند و رشته تنیس روی میز را به خوبی آموزش می‌دهند.

تکابی با اشاره به ایجاد نسل جدید مربیان، گفت: باید نگاه ساختاری به این مسئله داشته باشیم. اگر نگاهمان گلخانه ای و لحظه ای باشد و تمام توجهمان به این باشد که بازیکنی در سطح ملی داشته باشیم؛ این عملکرد در سطح مدیریتی قابل قبول نیست. باید مشکلات را از پایه درست کنیم و به اوج قله موفقیت که قهرمانی است برسیم.

کد خبر 353257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.