۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۷
عروسک های محلی بادرود ثبت ملی شد

نطنز-رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نطنز گفت: مهارت ساخت عروسک محلی بادرود به ثبت ملی آثار ناملموس فرهنگی کشور رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، حسین یزدانمهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پنج اثر قدیمی ارزشمند شهرستان نطنز در فهرست ثبت آثار ملی طبیعی کشور قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در جلسه‌ای که در دفتر ثبت آثار و حفظ و احیای معنوی و طبیعی میراث فرهنگی کشور تشکیل شد این آثار به ثبت ملی رسید، افزود: کارشناسان اداره میراث فرهنگی شهرستان نطنز پرونده ثبتی پنج اثر طبیعی چشمه آب سرخ فریزهند، درخت چنار کهنسال مقابل مسجد جمعه نطنز، درخت چنار محله رهن، درخت چنار بازار نطنز و درخت چنار روستای طار پس از بررسی و جمع‌آوری مستندات پرونده‌ این آثار به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ارسال کردند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نطنز اظهار کرد: پس از تأیید در دفتر ثبت معاونت میراث فرهنگی، پرونده‌ها جهت ثبت نهایی به دفتر ثبت آثار و حفظ و احیای معنوی و طبیعی میراث فرهنگی کشور ارسال و در جلسه‌ای که در این دفتر برگزار شد این پنج اثر طبیعی به ثبت رسید.

یزدانمهر گفت: مهارت ساخت و کارکردهای آیینی عروسک (عاروسک بادرود) نیز در فهرست آثار ملی ناملموس کشور به ثبت رسید.

به گزارش ایمنا؛ شهرستان نطنز با بیش از ۱۸۰۰ اثر تاریخی رتبه سوم بیشترین بنا و آثار تاریخی را در استان اصفهان در اختیار دارد.

کد خبر 353154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.