کریکت از نیاکان ما به ارث رسیده

رئیس کمیته کریکت استان اصفهان گفت: طی سال هایی که در کریکت فعالیت می کنم همواره سعی داشتم با معرفی درست این رشته به مردم، دید آن ها را نسبت به کریکت عوض کنم و به آن ها نشان دهم این ورزش بومی از نیاکان ما به ارث رسیده است.

الهام یزدانی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا گفت: در اصفهان کریکت آن چنان که باید و شاید شناخته شده نیست، افراد کمی با آن آشنا هستند و اطلاعات پیرامون این ورزش بسیار پایین است. از سال های دور بازی کریکت در ایران انجام می شده اما به دلیل سیاست هایی نا مشخص از ایران خارج می شود و حالا که به ایران برگشته، مردم با دیدن آن به یاد بازی های محلی خود می افتند و با آن بیشتر آشنا می شوند.

وی ادامه داد: بازی های محلی نظیر پله چفته و چوقو پِل، بازی هایی نزدیک به کریکت است که ایرانیان سابق به دلیل نداشتن وسایل مناسب با امکانات ساده آن را بازی می کردند و قوانینی را برای آن وضع کردند اما آن را به اسم کریکت نمی شناسند.

رئیس کمیته کریکت هیئت انجمن های ورزشی استان اصفهان، خاطرنشان کرد: پس از جشنواره زاینده رود و نمایشی که بازیکنان تیم کریکت اصفهان در بین مردم داشتند، جذابیت های این رشته بیشتر به رخ کشیده شد که همین اتفاق می تواند اولین گام برای معرفی هرچه بهتر این رشته ورزشی باشد.

وی افزود: جشنواره زاینده به ما کمک کرد تا به مردم این بازی را بیاموزیم و نشان دهیم که بانوان نیز می توانند ورزش هایی را در چمن برگزار کنند. دیگر زمان آن رسیده تا خانواده ها بیش از پیش با کریکت آشنا شوند، چرا که خانواده ها با دیدن بازی کریکت در جشنواره زاینده رود کنجکاو بودند و می خواستند اطلاعات بیشتری نسبت به این رشته کسب کنند.

یزدانی تصریح کرد: طی سال هایی که در کریکت فعالیت می کنم همواره سعی داشتم با معرفی درست این رشته به مردم، دید آن ها را نسبت به کریکت عوض کنم و به آن ها نشان دهم این ورزش بومی از نیاکان ما به ارث رسیده است.

مربی تیم کریکت اصفهان در مورد شرایط تیم های آقایان و بانوان کریکت اصفهان اظهار کرد: تیم آقایان در آبان ماه و تیم بانوان در مهرماه باید در مسابقات کشوری کریکت به میدان بروند. در حال حاضر زمین چمن ورزشگاه آزادی خوراسگان در اختیار تیم ها قرار دارد و یک سالن هم در نظر گرفته شده که یک سری تمرینات را در آنجا انجام می دهیم. کمبودهایی از نظر امکانات و تجهیزات وجود دارد اما امیدوارم با نظر مساعد مسئولین این کمبودها برطرف شود تا شاهد درخشش کریکت اصفهان در سطح کشور باشیم.

کد خبر 353097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.