سنگ اندازی بانک ها؛ وام های اشتغال عشایر را منحل کرد

دهاقان –رییس شورای عشایری شهرستان دهاقان گفت: سخت گیری بانک ها و همکاری نکردن مسئولان باعث شده وام های اشتغال عشایر به متقاضیان پرداخت نشود.

علیرضا فرهادی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، اظهار کرد: تاکنون از ۴۵ متقاضی وام اشتغال عشایر، ۳۹ نفر به بانک های شهرستان از طرف شورای امور عشایری و کمیته برنامه ریزی اشتغال معرفی شده اند که سنگ اندازی مسئولان بانکی برای آوردن ضامن های کارمند و ردکردن تقاضا باعث شده هیچ کدام از افراد وام دریافت نکنند.

وی با بیان اینکه بانک ها مدت اقساط را یک ساله عنوان می کنند، گفت: سود ۱۰ درصدی و دوضامن کارمند با کسری اقساط، مشکلات پیش روی متقاضیان وام ها بوده و با وجود به کارگیری ترفندهای مختلف برای تغییر در این شرایط، اما هنوز این موضوع بلاتکلیف است و اقدامات فرماندار، نامه نگاری ها و... گره گشا نیست.

رییس شورای عشایری شهرستان دهاقان افزود: وام های تقاضا شده از ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال بوده که بانک ها تنها ۲۰۰ میلیون ریال را برای پرداخت تقبل کرده اند، اما قوانین بانکی را بهانه قرارداده و متاسفانه سنگ اندازی ها باعث دلسردی متقاضیان شده است.

فرهادی با اشاره به مشکلات عشایر منطقه، تصریح کرد: متاسفانه این قشر مورد بی توجهی مسئولان قرار گرفته چراکه آنها به عشایر، صرفا به عنوان شعار می نگرند و  مصوباتی که در هر جلسه ای روی کاغذ آورده می شود جنبه عملیاتی به خود نمی گیرد و حتی در بحث آبرسانی نیز کرایه ای که از عشایر گرفته شد بیشتر از مبلغ مصوبه بوده است.

کد خبر 353001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.