پاسداری از مرزهای اعتقادی مردم مهمتر از حراست از مرزهای فیزیکی است

وزیر اطلاعات ضمن تاکید بر لزوم توجه بیشتر به نسل جوان گفت: رفتار کریمانه و بامحبت لازمه تبلیغ دین است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت اطلاعات، حجت الاسلام سید محمود علوی، امروز یکشنبه-۱۸ شهریور- در همایش طلایه داران تبلیغ که در امامزاده عبدالله(ع) گرگان برگزار شد، وزارت اطلاعات را حافظ امنیت مردم دانست و اظهار کرد: مردم می توانند با ستاد مردمی در استانها و تلفن ۱۱۳ در ارتباط باشند و یا اخبار را از طریق سایت دنبال کنند.

وی با بیان این که آشنایی با معارف اسلامی، انسان را در جایگاه بسیار بالایی قرار می دهد، افزود: امروز خطرات در جنبه های مختلف کشور ما را تهدید می کند و یکی از مهمترین باورهای دینی مردم حراست از مرزهای اعتقادی است که از مرزهای جغرافیایی هم مهمتر است.

علوی با بیان این که اثرگذاری آیات و روایات در جامعه بیشتر است، افزود: کار علما تبلیغ معارف اسلامی است و ما با ورود به حوزه علمیه این مسئولیت را بر عهده گرفتیم. علما و روحانیون باید در منبرها به سراغ آیات و روایات الهی و سیره ائمه معصومین علیه السلام بروند.

علوی ضمن گلایه از این که برخی روحانیون در سخنان خود از آیات و احادیث استفاده نمی کنند، گفت: مردم از طلبه و روحانیت تبلیغ دین و ترویج معارف الهی را می‌خواهند. تبلیغ باعث رشد جامعه و مانع لغزش است.

وی ریشه بسیاری از گرفتاری ها و فتنه ها را در سرکشی نفسانی دانست و گفت: باید با کار، اخلاق خوب و در سایه تواضع بر مردم اثر بگذاریم. اخلاق خود باعث جذب جامعه می شود، باید روی مسئله دشمن‌شناسی با بصیرت افزایی کار کنیم و عمق آگاهی مردم را افزایش دهیم.

علوی ضمن تاکید بر لزوم توجه بیشتر به نسل جوان خاطر نشان کرد: رفتار کریمانه و بامحبت لازمه تبلیغ دین است، اسلام آمده برای اینکه دشمنی‌ها را تبدیل به دوستی کند حتی با افراد غیر مسلمان باید رفتار محسنانه و نیکوکارانه داشته باشیم.

کد خبر 352984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.