"شهرنما" مدل بومی سیستم‌های نگاشت سیار در کشور است

مدیر شهرسازی الکترونیک و برون سپاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: سامانه شهرنما یا همان تصاویر ۳۶۰ درجه یکی از سامانه‌های زیرمجموعه سیستم مکانیزه شهرسازی و درآمد و مدل بومی شده سیستم‌های نگاشت سیار «موبایل مپینگ» در کشور است.

وحید مهدویان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: با استفاده از سامانه شهرنما هر شهروندی که بخواهد ملکی خریداری کند، با ورود به سامانه esup.isfahan.ir در اسرع زمان می‌تواند از وضعیت دسترسی‌ها، همسایگی‌ها، کوچه و حتی نوع آسفالت کوچه‌ها، وضعیت جدول‌بندی، درختان و ... به راحتی و به فراخور نیاز مطلع و یک بازدید مجازی از کل شهر داشته باشد.

وی افزود: در سامانه شهرنما تصویربرداری ۳۶۰ درجه از فضاهای عمومی شهر از جمله میدان نقش جهان، میدان امام علی(ع)، حاشیه زاینده رود و پل‌های تاریخی بارگذاری شده و حتی به توریست و بازدیدکننده شهر اصفهان این اجازه را می‌دهد تا قبل از اینکه بازدید میدانی از مکان‌های مورد نظر انجام دهد، یک بازدید مجازی را تجربه کرده و شناخت نسبی از آن محل را پیدا کند.

مدیر شهرسازی الکترونیک و برون سپاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با بیان اینکه قضات ماده صد شهرداری و مدیران شهری برای تصمیم‌گیری‌های خود پیرامون مسائل شهری در زمینه ساخت و ساز شهری، وضعیت معابر از نظر تجهیزات مربوطه و نوع کف‌پوشی که در معبر وجود دارد، از سامانه شهرنما استفاده می‌کنند، تصریح کرد: "شهرنما" مدل بومی شده سیستم‌های موبایل مپینگ است و تمام تصاویر را با مختصات XYZ و در موقعیت به شهروند نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه دسترسی به شهرنما با ورود به سامانه esup.isfahan.ir امکان‌پذیر است، گفت: وقتی شهروند وارد این سامانه شود، نقشه شهر اصفهان باز و با استفاده از آیکون شهرنما که یک آدمک است، می‌تواند بر روی هر پلاک، معبر و یا فضای عمومی کلیک کرده تا بلافاصله تصویر ۳۶۰ درجه آن محل را ببیند.

مهدویان ادامه داد: حتی افرادی که کد نوسازی یک پلاک را وارد کنند، بلافاصله پلاک روی نقشه انتخاب می‌شود، در این حالت کافی است روی دکمه شهرنما کلیک کند تا دوربین، پلاک مورد نظر و وضعیت معابر اطراف آن را نشان دهد.

وی خاطرنشان کرد: دسترسی به سامانه شهرنما از طریق گوشی‌های تلفن همراه هوشمند و سیستم‌های کامپیوتر متصل به اینترنت امکان‌پذیر است و هیچ محدودیت و یا رمز عبوری نیاز ندارد.

کد خبر 352903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.