قلعه چهار برج باغبادران درآستانه نابودی

لنجان-شهردار باغبادران گفت:برای مرمت و بازسازی قلعه چهار برج، تملک اراضی همجوار آن و همچنین ساخت معابر منتهی به این قلعه تاریخی بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که درصورت واگذاری این بنا به شهرداری مرمت و بهسازی این برج نظامی با مشارکت بخش خصوصی آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، اردشیر محمدی در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به سابقه کهن و تاریخی شهر باغبادران اظهار کرد: باغبادران یکی از شهرهای قدیمی و زیبای استان اصفهان به شمار می آید که قبل اسلام به «بغ آدران» مشهور بود و این خود نشان از تاریخ این شهر تاریخی دارد.

وی افزود: همزیستی آب، کوه، دشت، درخت با مناظر طبیعی و روح نواز و وجود بافت سنتی در محلات مختلف شهر باغبادران و جاذبه‌های مذهبی و تاریخی شهر همچون بقایای‌ قلعه‌ کافر، سنگ‌نگاره ها، قلعه‌های قدیمی باغبادران باعث شده تا مسافران و گردشگران بسیاری باغبادران را مقصد سفر خود قرار دهند.

شهردار باغبادران تصریح کرد: یکی از آثار باقی مانده در شهر باغبادران قلعه ای «چهار برج» است که این قلعه به شمارۀ ۲۶۱۸۰ در ردیف آثار ملی به ثبت رسیده و معماری این قلعه تاریخی به عصر صفویه و افشاریه باز می گردد که از جمله آثار و ابنیه احداث شده در عصر نادری است.

وی با اشاره به تاثیر وجود جاذبه ها و آثار تاریخی در توسعه گردشگری پایدار، ادامه داد:ازجمله عواملی که می‌تواند در توسعه صنعت گردشگری در باغبادران مؤثر باشد مرمت و احیای اماکن تاریخی و حفظ و ارتقای محیط زیست و جاذبه‌های طبیعی است بر همین اساس شهرداری باغبادران این مهم را مورد توجه قرار داده و در انجام طرح های مطالعاتی خود برای تبدیل قلعه مجموع تاریخی چهار برج به منطقه بوم گردی و گردشگری در شهرباغبادارن توجه جدی داشته است.

محمدی اضافه کرد: برای مرمت و بازسازی قلعه چهار برج، تملک اراضی همجوار آن و همچنین ساخت معابر منتهی به این قلعه تاریخی بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که درصورت واگذاری این بنا به شهرداری مرمت و بهسازی این برج نظامی با مشارکت بخش خصوصی آغاز خواهد شد.

وی عنوان کرد: با توجه به اعلام آمادگی شهرداری باغبادران متاسفانه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان همچنان تصمیمی برای واگذاری و یا مرمت این بنای تاریخی نگرفته و این اثر تاریخی در حال تخریب است.

شهردار باغبادران خاطرنشان کرد: از آنجا که توسعه صنعت گردشگری علاوه بر حل مشکل بیکاری باعث افزایش رشد اقتصادی می شود باید مسئولان به فکر ارتقای جایگاه صنعت گردشگری در شهری چون باغبادران باشند و این امر، نیازمند تعامل مشترک میان مسئولان و دستگاه های مختلف است.

کد خبر 352808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.