رشته جهت یابی به برنامه ریزی در زندگی کمک می کند

مربی تیم جهت یابی هیئت انجمن های ورزشی گفت: این رشته به واسطه اینکه ورزشکار را وادار به برنامه ریزی می کند می تواند در زندگی روزمره فرد موثر باشد چرا که برنامه ریزی در این ورزش می تواند با زندگی معمولی افراد رابطه مستقیم داشته باشد.

مینا بیداری، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا گفت: دو سالی است که رشته جهت یابی برای بانوان مهیا شده است، فعالیت های زیادی از جمله برگزاری دوره های تمرینی برای شهروندان اصفهان داشتیم و در حال حاضر، مسابقات شهروندی را برگزار می کنیم. همچنین تمرینات تیم جهت یابی استانی را برگزار و در مسابقات کشوری مقام اول کشور را کسب کردیم. ضمن اینکه دو نفر از بانوان ما، مقام سوم کشوری را در بخش انفرادی به دست آورده اند.

مربی تیم جهت یابی استان اصفهان، ادامه داد: اصفهان در گذشته میزبانی های زیادی از مسابقات کشوری داشته و به دنبال این هستیم تا با میزبانی های بیشتر، بستر را برای آشنایی همشهریان با این رشته ورزشی فراهم کنیم. 

وی تصریح کرد: این رشته امکانات چندانی نمی خواهد و تنها به یک قطب نما و نقشه احتیاج دارد، البته ناگفته نماند که آمادگی بدنی تاثیر بسیاری در جهت یابی دارد چرا که مسیریابی روی نقشه و رسیدن به اهداف مشخص شده، توان بدنی مناسب می خواهد. هر چند افراد آماتور در ابتدای ورود به این رشته مشکل خاصی نخواهد داشت و با تمرینات مناسب می توانند پیشرفت کنند.

بیداری افزود: جهت یابی رشته ای است که شما از محل مشخصی شروع به حرکت می کنید و از روی نقشه به دنبال اهداف مشخص شده می روید. طی کردن مسیر از ابتدا تا رسیدن به نقطه پایانی مستلزم برنامه ریزی مناسب و دقیق است که می تواند به ثبت رکورد زمانی شرکت کننده کمک کند. همچنین این رشته به واسطه اینکه ورزشکار را وادار به برنامه ریزی می کند می تواند در زندگی روزمره فرد موثر باشد چرا که برنامه ریزی در این ورزش می تواند با زندگی معمولی افراد رابطه مستقیم داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: حدوداً ۵۰ نفر خانم و ۵۰ نفر آقای فعال در رشته جهت یابی در اصفهان داریم که در آینده نیز برنامه هایی از قبیل کلاس های آموزش مقدماتی و پیشرفته، مسابقات استعدادیابی و شهروندی را در دستور کار خود قرار داده ایم.

مربی تیم جهت یابی استان اضافه کرد: تیم های آقایان و بانوان به صورت متداوم تمرینات خود را ادامه می دهند تا برای اعزام به مسابقات کشوریِ پیش رو از آمادگی لازم برخوردار باشند

کد خبر 352804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.