جشنواره انگور صرفا یک رویداد نیست

تیران-رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون گفت: عناصر هویتی و میراث ناملموس در "جشنواره انگور " تیران مورد توجه قرار گرفته است.

اقبال صالحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون با اشاره به برگزاری جشنواره انگور در این شهرستان اظهار کرد: جشنواره انگور با هدف معرفی ظرفیت های شهرستان تیران و کرون و بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی برگزار شده و عناصر هویتی و میراث ناملموس در جشنواره انگور تیران مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: معرفی میراث ملموس و ناملموس، معرفی روحیات اخلاقی و فرهنگی مردم، معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری، تبیین پتانسیل های منطقه و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در جشنواره انگور مورد توجه قرار گرفته و شهرداری تیران با مشارکت بخش های دولتی و غیردولتی این رخداد فرهنگی و اقتصادی را رقم زده اند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه نباید نسبت به ظرفیت ها و عناصر هویتی منطقه و کشورمان بی توجهی شود، تصریح کرد: بی توجهی به سابقه کهن کشور و شهرها و روستاهای کشورمان زنگ خطری برای هویت ایران است.

وی با بیان اینکه جشنواره انگور صرفا یک رویداد نیست، خاطرنشان کرد: جنبه های مختلف فرهنگی، اقتصادی و هنری در جشنواره انگور پیگیری می شود که یکی از مصادیق بارز آن توجه به نشاط و شور مردم، معرفی هنرمندان و انجام فعالیت های هنری است.

صالحی ادامه داد: هنرمندان شهرستان تیران و کرون در جشنواره انگور فعالیت های هنری خود را به مخاطبان ارایه می کنند که همایش شعر و موسیقی، اجرای نمایش صحنه ای، انجام فعالیت های هنری همانند عکاسی از جمله اقدامات هنری این جشنواره است.

وی یادآورشد: با توجه به همزمانی جشنواره با فرارسیدن ماه محرم، تعذیه خوانی و نمایش های عاشورایی در این برنامه فرهنگی پیش بینی شده است.

کد خبر 352799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.