نشست تهران فشارهای آمریکا را کاهش می دهد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: دیدار سه جانبه روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه تاثیرگذاری آمریکا در تحولات پسابرجام را کاهش می دهد.

اردشیر نوریان با تاکید بر اینکه «نشست تهران تاثیر مهمی بر روند ارتباطات ایران با دنیای غرب به ویژه آمریکا دارد»، خاطرنشان کرد: در این مقطعی که فشار آمریکایی ها بعد از خروج از برجام بر سیاست های منطقه ای جمهوری اسلامی جدی‌تر و سنگین‌تر شده و دوران جدیدی از تحریم ها آغاز شده است، برگزاری این نشست در تهران بسیار حائز اهمیت است.

نماینده مردم شهرکرد تصریح کرد: با توجه به نقش روسیه در ایجاد موازنه با اروپا و غرب، امیدواریم این دیدار سه جانبه به نزدیکی روابط سه کشور در صف بندی های منطقه ای و همچنین به قدرت گرفتن ایران در قبال فشارهای یک جانبه آمریکا منتهی بشود.

وی یادآور شد: فشار متحدان منطقه ای آمریکا مانند عربستان و امارات و کشورهای حاشیه جنوب خلیج فارس، محدودیت هایی را در مسائل منطقه ای ایجاد کرده و دیدار سران سه کشور جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و روسیه در مورد مسائل منطقه ای اهمیت خیلی ویژه ای داشته و تاثیر زیادی برای برهم زدن صف بندی آمریکا در منطقه دارد.

نوریان اذعان کرد: اگر این دیدار سه جانبه منجر به نزدیکی مواضع این سه کشور اثرگذار در تحولات منطقه ای و جهانی در ابعاد مختلف بشود، این توافقات دقیقا وزن سیاست های آمریکا و متحدان منطقه ای آن را در تحولات بعدی این منطقه پرآشوب خیلی محدود می کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این نشست توافقاتی در رابطه با تحولات منطقه، مخصوصا در مورد بحران سوریه صورت گرفت؛ بخصوص منطقه ادلب که آخرین پایگاه تروریست‌های فعال در سوریه و در آستانه فروپاشی است.

وی ادامه داد: این توافق می تواند روند فروپاشی پایگاههای تروریستی در سوریه را سرعت بدهد و موازنه قدرت در منطقه را به نفع جریان همسو با جمهوری اسلامی تغییر دهد.

کد خبر 352795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.