دامن زدن به توطئه نخ نمای عرب و عجم، حربه جدید استکبار

لنجان-امام جمعه موقت نماز جمعه زرین شهر گفت: دشمنان در حوادث اخیر زایران عراقی مشهد الرضا (ع) به فکر احیا توطئه قدیمی عرب و عجم برخواستند چراکه آنها پس از اتحاد ایران، عراق و سوریه و شکست سنگین داعش به فکر انتقام افتادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام فخر الدین اسماعیلی در خطبه‌های عبادی_سیاسی نماز جمعه زرین شهر اظهار کرد: همه‌ مسئولان و مردم وظیفه دارند نقاط قوت انقلاب را قدر دانسته و با حضور و اقدام خود آن نقاط قوت را تقویت و از بزرگ کردن نقاط ضعف خودداری کنند چراکه دشمن به دنبال غافل کردن از اصول، بصیرت و بینش انقلابی است.

وی افزود: مسئولان امر باید با درک صحیح از مشکلات جامعه به فکر درمان باشند نه اینکه سوء مدیریت های خودشان را به عنوان ضعف های انقلاب و کشور معرفی کنند، این انقلاب به راحتی به دست نیامده که به راحتی هم از بین برود از این جهت باید برای مشکلات اقتصادی کشور که به مردم به ویژه قشر ضعیف جامعه فشار می آورد، فکری کرد.

امام جمعه موقت نماز جمعه زرین شهر تصریح کرد: متأسفانه برخی در داخل کشور به راحتی انقلاب را فراموش می کنند و حتی با دید حقارت به آن می نگرند در حالی که آنها خودشان حقیر هستند، عظمت و بزرگی انقلاب و مردم را فراموش کرده اند.

وی ادامه داد: ۱۷شهریور یادآور اتفاق مهمی است و بار دیگر در این روز تاریخ به یاد می آورد بیش از هزار و شهید و هزاران مجروح با دستان خالی و با قدرت ایمان و بصیرت در برابر گلوله ها توپ و مسلسل رژیم پهلوی ایستادند و همین ایستادگی با صلابت و هدایت های امام راحل بود که نور انقلاب را به سراسر جهان صادر کند.

اسماعیلی اضافه کرد: امروز دیگران نور انقلاب را درک کرده و از آن برای پیشرفت و استقلال و عزت خود استفاده می کنند و ما از انقلاب ارزشمند خود غافل شده ایم.

وی عنوان کرد: دشمنان در حوادث اخیر زایران عراقی مشهد الرضا (ع) به فکر احیا توطئه قدیمی عرب و عجم برخواستند چراکه آنها پس از اتحاد ایران، عراق و سوریه در قضیه داعش و حضور سردار حاج قاسم سلیمانی در کشور عراق و سوریه محبوبت شدید این مرد در آن کشورها به فکر انتقام افتادند و بار دیگر مباحث عرب و عجم را اجرایی کردند.

امام جمعه موقت زرین شهر خاطرنشان کرد: از دیگر مسایلی که دشمن به دنبال اجرایی کردن آن برخواسته کم رنگ جلوه کردن حماسه بزرگ اربعین بوده و امروز که فشارهای اقتصادی زیاد است با استفاده از این مسایل می خواهند حضور ایرانی ها در مراسم اربعین را کم رنگ کنند و این مسئله نیازمند هوشیاری است تا این توطئه را نقش بر آب کنیم.

وی فرا رسید محرم و صفر فرصتی ناب برای بررسی درس های قیام عاشورا است، افزود: درس های عاشورا بعد از قرن‌ها هنور تازه  و مورد احتیاج جامعه اسلامی است از این جهت درک و به کاربردن پیام های عاشورا بسیاری از مشکلات فردی و اجتماعی را رفع خواهد کرد.

اسماعیلی تصریج کرد: یکی از درس های مهم عاشورا؛ امر به معروف و نهی از منکر است که در اسلام بسیار به آن سفارش شده حتی ترک این فریضه مهم باعث حاکم شدن بدی ها در جامعه عنوان شده است.

کد خبر 352777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.