رایزنی‌های لاریجانی در روسیه و بلاروس

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه سفر چهار روزه خود پس از دیدارهای پارلمانی و نشست مشترک در شهر ولگوگراد روسیه، وارد فرودگاه مینسک بلاروس شد.

به گزارش ایمنا، ورود رییس مجلس شورای اسلامی ایران با استقبال رییس گروه دوستی بلاروس و ایران و رییس کمیته بین الملل مجلس بلاروس همراه شد.

این سفر به منظور دیدارهای مشترک گروه دوستی پارلمانی دو کشور و همچنین ملاقات مشترک روسای مجلس سنا و ملی بلاروس با رییس مجلس شورای اسلامی ایران برگزار شده است.

رییس مجلس شورای اسلامی پیش از سفر به بلاروس، در نشست کمیسیون مشترک پارلمانی ایران و روسیه در  ولگوگراد روسیه شرکت کرد. در این نشست، راه های توسعه همکاری ها بررسی شد.

رایزنی های رئیس مجلس در روسیه و بلاروس

بر اساس گزارش خانه ملت، آقای لاریجانی پس از ادای احترام به کشته شدگان نبرد استالینگراد و برگزاری نشست کمیسیون مشترک پارلمانی ایران و روسیه با حضور معاونان وزارتخانه های اقتصادی و بخش خصوصی دو کشور بعد از ظهر پنجشنبه ولگوگراد را به مقصد مینسک، پایتخت بلاروس ترک کرد.

دیدار و رایزنی با رییس جمهور، رییس مجلس و وزیر امور خارجه بلاروس از جمله برنامه‌های رییس مجلس شورای اسلامی در مینسک است.
 علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در ابتدای نشست کمیسیون مشترک پارلمانی ایران و روسیه با حضور بخش دولتی و خصوصی با اشاره به رشد همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه طی ۵ ماهه گذشته، تصریح کرد: دو کشور همکاری های راهبردی با یکدیگر دارند که روابط اقتصادی دو کشور نیز باید در راستای همین همکاری های راهبردی ارتقا یابد. با توجه به رایزنی های صورت گرفته، به این نتیجه رسیدیم که با برگزاری نشستی مشترک مشکلات را بررسی و رفع کنیم.

رییس مجلس، به پیشرفت همکاری های اقتصادی و تجاری دو کشور در فاصله نشست پیشین تا امروز اشاره کرد و گفت: در حوزه نفت، صنعت، کشاورزی و حمل و نقل شرکت های مختلف گفت‌وگوهایی داشته اند و به تفاهماتی نیز رسیده اند که نیاز به تصمیم گیری دارد. همکاری های ایران و روسیه می تواند گسترش زیادی داشته باشد.

کد خبر 352762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.