گفتمان کربلا مهمترین گفتمان دینی هیئت های مذهبی است

لنجان-رییس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان لنجان گفت:بدون شک امروز مهم‌ترین اقدام برای حفظ اساس و پایه‌های دین مبین اسلام در کشور، حفظ حیات معنوی و سالم نگاه داشتن فضای روحانی هیئت‌های مذهبی بوده چراکه یکی از کارکردهای هیئت‌های مذهبی الگوسازی، مبتنی بر باورهای دین و رعایت هنجارها، ارزش ها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام شیخ مجید سبکتکین در نشست با هیئت های مذهبی شهرستان با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی سدی محکم در مقابل نفوذ فرهنگی دشمنان ایجاد کرده اند، اظهار کرد: دشمنان ایران اسلامی پس از پیروزی انقلاب توطئه های خود را آغاز کردند و در این مسیر از ترفندهای مختلف بهره مند شدند، اما بعد از شکست‌های مستمر در جنگ تحمیلی، توطئه گروهک منافقان، ایجاد فتنه های مختلف و… جنگ تمام عیار نرم را علیه جمهوری اسلامی ایران به راه انداختند تا به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه امروز دشمن جلسات هیئت‌های مذهبی را نشانه گرفته است، افزود: هیئت‌های مذهبی همواره به عنوان مأمنی امن شناخته شده اند و با توجه به کارکرد اجتماعی خود نقش سازنده‌ای را در تأمین آرامش اجتماعی و امنیت دارند چراکه این هیئت‌ها حول محور اهل بیت (ع) فعالیت می کنند و امروز دشمن فهمیده است انقلاب اسلامی از هیئت های مذهبی آغاز شده و برهمین اساس در شبیخون فرهنگی خود برنامه‌ریزی کرده و قصد دارند هیئت‌های مذهبی را نیز بی هویت کنند و این مسئله نشان از واهمه دشمنان از آن است.

رییس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان لنجان تصریح کرد: بدون شک امروز مهم‌ترین اقدام برای حفظ اساس و پایه‌های دین مبین اسلام در کشور، حفظ حیات معنوی و سالم نگاه داشتن فضای روحانی هیئت‌های مذهبی بوده چراکه یکی از مهم ترین کارکردهای هیئت‌های مذهبی الگوسازی، مبتنی بر باورهای دین و رعایت هنجارها، ارزش ها و اخلاقیات است.

وی ترویج و احیای سبک زندگی حسینی در هیئت‌های مذهبی را اصلی مهم دانست و ادامه داد: هیئت های مذهبی محلی برای جمع شدن پیر و جوان در کنار یکدیگر و ابراز محبت و مودت به اهل‌بیت (ع) بوده و اینکه جمعی در یک نقطه‌ مشترک با هم احساس شراکت عمیق دارند برکت‌های فراوانی را دارد.

سبکتکین با بیان اینکه هیئت باید زمینه ساز سبک زندگی دینی باشد، اضافه کرد: شهادت امام حسین (ع) یک داغ سوزانی است در دل مؤمنان که هرگز به سردی نمی‌گراید و هرگز از بین نخواهد رفت و این مسئله حکایت از حرارت درونی و امتیاز ویژه و منحصربه‌فرد هیئت های مذهبی است که باید از آن به درستی برای ترویج سبک زندگی دینی بهره مند شد چراکه یکی از کارکردهای مهم هیئت های مذهبی اثرگذاری بر سبک زندگی و تاثیر عینی و عملی بر زندگی مردم در جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه امروز زمانی است که هیئت مذهبی باید موقعیت شناس باشند، عنوان کرد: وابستگی و دلبستگی به مظاهر دنیا، کمرنگ شدن فرهنگ جهاد و شهادت و ایثار در راه دین، بی تفاوتی در برابر منکرات عمومی و ضد ارزش ها در سطح جامعه، سکوت و سازش و ترک وظیفه از سوی چهره های شاخص و عناصر تأثیرگذار، تبعیت نکردن از امام حق،  نشناختن وظیفه و تأخیر در اقدام به موقع،  عهدشکنی از روی ترس از دشمن و دنیاطلبی و مرعوب شدن در برابر تهدید و توطئه دشمنان و... از جمله عواملی است که زمینه ساز واقعه عاشورا شدند و باید از این مسایل عبرت گرفت و بر همین اساس هیئت های مذهبی باید در مسیر حرکت خود بصیرت دینی را گسترش دهند.

عضو شورای اسلامی زرین شهر با بیان اینکه گفتمان کربلا مهمترین گفتمان دینی هیئت های مذهبی است، خاطرنشان کرد: هیئت های مذهبی با ادبیات دینی و پیروی از فرهنگ عاشورا به صورت فراگیر، در همه شهرها و روستاها و در میان همه اقشار جامعه فعالیت می کنند و این مسئله سبب شده دشمن برای به انحراف کشیدن هیئت های مذهبی برنامه ریزی داشته باشد بر همین اساس هیئت‌های مذهبی در جبهه فرهنگی باید ادامه دهنده راه عاشورا باشند تا دچار آسیب نشوند.

وی یادآور شد: با توجه به حساسیت محتوای بنرهای تبلیغاتی هیئت‌های مذهبی که به صورت خودجوش و مردمی نصب می‌شود، باید به گونه ای آگاهسازی انجام گیرد که این هیئت ها از نصب مطالب خارج از شان و مقام اهل بیت(ع) و همچنین از اکران شمایل و تصاویر نامناسب خودداری کنند.

سبکتکین متذکر شد: در راستای جلوگیری از سقوط داربست‌ها، بنرها و... سطح خیابان های شهر و اماکنی که برای برگزاری مراسمات انتخاب می شود، مسئولان هیئت‌ها باید نسبت به انجام موارد ایمنی دقت و نظارت کافی را داشته باشند چراکه در ایام محرم و صفر شاهد افزایش میزان رفت‌وآمد شهروندان هستیم و بر همین اساس باید با رعایت موارد ایمنی می‌تواند احتمال خطرآفرینی را کاهش‌ دهیم.

کد خبر 352633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.