کارگردان هلندی: سینما روش مناسب مقابله با مشکلات را به کودکان می‌آموزد

فیلمسازی هلندی گفت: فیلم‌ها در آموختن روش مناسب به کودکان برای مقابله با مشکلات نقشی تعیین کننده‌ای، دارند.

به گزارش ایمنا و به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع رسانی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، باربارا بردرو کارگردان هلندی حاضر در این جشنواره اظهار کرد: بچه‌ها باید بفهمند که راهکار اولیه، همواره راه حل مناسبی برای مقابله با موقعیت‌های واقعی نیست و داشتن یک راه حل دوم برای مواجهه با شرایط دشوار ضروری است.

وی افزود: داستان فیلم‌های من، رویکردی منطقی و واقع‌گرا را برای مقابله با مشکلات ارائه می‌کنند و مخالف دیدگاه بیش از حد خوش بینانه‌ای هستند که در پایان، مخرب خواهد بود.

بردرو با فیلم سینمایی «زرافه من» در بخش رقابتی بین‌الملل سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان حضور دارد و فیلم‌های او کودکانی را به تصویر می‌کشد که دارای زندگی‌های سختی هستند و باید برای مقابله با موانع و مشکلات، مسیری را طی کنند.

وی معتقد است: «کودکان واکنش‌هایی واقعی و غیرتصنعی از خود نشان می‌دهند که باید مورد توجه قرار گیرد.»

این فیلمساز هلندی تصریح کرد: کودکان سرزمین من نیز مجذوب فیلم‌های انگلیسی زبان هستند؛ با این حال، والدینشان همچنان در پروژه‌های ملی همکاری کرده و داستان‌های بومی خود را از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌کنند. این داستان‌ها عموماً در مناظری سرسبز و زیبا و در فضایی تأثیرگذار و فارغ از زمان شکل می‌گیرند.

بردرو در ابتدا به حرفه مددکاری اشتغال داشت، اما روزی فرا رسید که هدفی والاتر را برای خود برگزید: به جا گذاشتن اثری به مراتب ماندگارتر در زندگی افراد. «چیزی که به سادگی محو نشود».

وی با اشاره به این نکته که هر کارگردان دارای روش خاص خود است، تکنیک فردی‌اش را کار گروهی و اشتراک نظرات معرفی کرد. وی پس از تولید چند فیلم پر مخاطب، بردرو روزهای آغازین حرفه خود را به یاد می‌آورد؛ زمانی که با ساخت فیلمی کوتاه، آینده‌ای روشن برای خود رقم زد.

این کارگردان هلندی عنوان کرد: علی‌رغم آشنایی محدود با سینمای ایران، تمایل زیادی به گفت‌وگو با فیلمسازان ایرانی و تماشای آثارشان به ویژه کارهای مربوط به سینمای کودک دارم. به نظرم سینما نباید به یک حوزه محدود شود؛ برای نمونه سینمای فرانسه بر کیفیت آثار سینمایی برای انتخاب فیلم‌های کودک اهمیت می‌دهد.

به گزارش ایمنا، سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان به دبیری علیرضا رضاداد تا ۱۴ شهریور ۹۷ در شهر اصفهان در حال برگزاری است. 

کد خبر 352615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.