رضاداد: جشنواره برای مردم ایران و اصفهان نوستالوژیک است

دبیر سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان گفت: برای مردم ایران و اصفهان جشنواره یک نوستالژی و خاطره سازی است و به همین دلیل هرساله منتظر برگزاری آن هستند و برای آغاز لحظه شماری می‌کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع رسانی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، علیرضا رضاداد در گفت و گو با شبکه یک فدراتیو روسیه اظهار کرد: در ایران هر سال ۱۰ تا ۱۵ فیلم متناسب با ظرفیت نمایش در سینمای کودک و نوجوان ساخته می شود.

وی افزود: تعداد زیادی فیلم کوتاه داستانی، نیمه بلند و بلند برای استفاده تلویزیون و شبکه نمایش خانگی نیز ساخته می‌شود.

دبیر سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه از نظر تعداد سالن نمایش در جشنواره چه وضعیتی وجود دارد، ادامه داد: در جشنواره امسال تعداد سالن‌های نمایش از پنج سالن به هشت سالن افزایش یافت و خوشحالیم از همه فیلم‌ها در سالن‌های مختلف استقبال خوبی به عمل آمده بود.

رضاداد تصریح کرد: برای مردم ایران و اصفهان جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، یک نوستالوژی است و به همین دلیل مردم هرساله منتظر برگزاری آن هستند و برای آغاز آن لحظه شماری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در دومین المپیاد فیلم سازی نوجوانان، بیش از ۱۵۰ دانش آموز و مربی شرکت کردند، گفت: ۷۳ فیلم در این المپیاد ساخته شد  که تنها یک فیلم از شهر تهران و ۷۲ فیلم دیگر از سراسر کشور ایران بودند.

دبیر سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های جشنواره حضور و مشارکت کودکان و نوجوانان در برگزاری است، خاطرنشان کرد: یک گروه ۱۵ نفره از کودکان و نوجوانان از سراسر جهان که سه نفر آنها ایرانی و ۱۲ نفر اهل دیگر کشورهای جهان هستند فیلم‌های بخش بین‌الملل را داوری کردند.

کد خبر 352603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.