پادشاه NBA در لیکرز، فوق ستاره ها در گلدن استیت

پرونده نقل و انتقالات فصل جدید NBA درحالی بسته شد که گرانترین و مهم ترین خرید توسط باشگاه لس آنجلس لیکرز انجام شد و تحلیلگران ورود لبرون جیمز به لیکرز را یکی از برترین نقل و انتقالات معتبرترین لیگ بسکتبال جهان در این چند سال دانسته اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهم ترین انتقال در باشگاه "لس آنجلس لیکرز" انجام شد. پس از آنکه لبران جیمز معروف به "پادشاه" و فوق ستاره ۳۳ ساله آمریکایی یک تنه "کلیولند کاوالیرز" را در فصل گذشته به فینال رساند، برای چهار سال مبلغ ۱۵۵ میلیون دلار به لیکرز پیوست و این مهم ترین نقل و انتقال فصل آینده NBA خواهد بود.

دامارکوس کازینز

دامارکوس کازینز، ملقب به بوگی (غول) که در فصل گذشته با پیراهن "نیو اُرلینز" به آل استار رسید، با امضای قرارداد یک ساله و به مبلغ پنج میلیون دلار به "گلدن استیت وریرز" پیوست. کازینز که یکی از فوق ستاره های جوان NBA است، فصل گذشته به دلیل مصدومیت آشیل با کت وشلوار روی نیمکت تیمش نشست، اما همه می دانند او با استعدادترین بازیکن پست شماره پنج یا سنتر لیگ است. این بازیکن آل استاری و دارنده مدال طلای المپیک، ارزشی بالاتر از سالی ۲۵ میلیون دلار دارد اما حاضر شد با قراردادی در حد یک بازیکن عادی رو به پایین، به گلدن استیت بپیوندد.

گلدن استیت اولین تیم NBA در چهل سال اخیر است که پنج بازیکن "آل استار" جذب کرده و پیوستن بوگی به این تیم باعث اعتراض بسیاری از بسکتبال دوستان و بازیکنان لیگ شد. اینکه لیگ به گلدن استیت اجازه می دهد از طریق پرداخت مبلغ پایین بهترین بازیکنان را جذب می کند به مذاق دیگر تیم ها خوش نیامده و احساس می کنند این نوعی تقلب است. البته کازینز به دلیل مصدومیتش تا بعد از کریسمس به زمین نخواه آمد و باید دید گلدن استیت چه راهی برای پرکردن جای خالی این بازیکن پیدا خواهد کرد.

کوای لنارد و دمار دروزان

کوای لنارد از مطرح ترین بسکتبالیست های NBA است و بسیاری او را پس از لبرون جیمز بهترین بازیکن جهان می دانند. فهرست افتخارات کوای درخشان است؛ بازیکن دفاعی سال، باارزش ترین بازیکن فینال و قهرمانی لیگ برای یک بازیکن ۲۷ ساله چیز کمی نیست. او در یکی از بهترین تیم های NBA یعنی "سن آنتونیو" بازی می کرد اما در فصل گذشته به طرز اسرارآمیزی تیم را ترک و به رابطه اش با سن آنتونیو پایان داد. موضوع، جایی عجیب تر می شود که کوای لنارد حاضر شده برای ترک این تیم از قرارداد ۲۲۰ میلیون دلاری معروف به "سوپرمکس" که تنها در صورت بستن قرارداد با سن آنتونیو شامل حالش می شد، بگذرد.

لنارد متولد جنوب کالیفرنیاست و چندبار عنوان کرد که می خواهد در لس آنجلس لیکرز بازی کند، اما چون هنوز یک سال از قراردادش با سن آنتونیو باقی مانده بود، او باید با یک بازیکن دیگر جابجا می شد. به همین دلیل، "سن آنتونیو اسپرز" تبادلی بین او و دمار دروزان، بازیکن تیم "تورنتو رپتورز" انجام داد تا این اسطوره رپتورز پس از سال ها از تیمش جدا شود تا به سن آنتونتیو برود و کوای هم فصل آینده را در تورنتو خواهد بود. البته دمار دروزان پس از انجام این انتقال، بسیار ناراحت است.

کد خبر 352581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.