پروانه‌های جلوه‌گاه امید و المپیاد بر خانه‌هایشان نشستند

فریده روشن گفت: در بخش جلوه گاه امید، نهادهای خصوصی در مباحث اجتماعی با فیلم سازان و اهالی هنر تعامل خواهند داشت و این سبب می شود سوژه مورد نیاز جامعه به فیلم سازان ارائه شود.

به گزارش ایمنا، اختتامیه دومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان شامگاه سه شنبه _۱۳ شهریور- در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد. در این مراسم برگزیدگان جلوه گاه امید و دومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان معرفی شدند.

فریده روشن، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان در این آیین اظهار کرد: بخش جلوه گاه امید، با تکیه بر اهمیت فیلمسازی در جامعه، تنوع موضوعی فیلم های کودک و نوجوان و حضور سازمان های دولتی و خصوصی تعریف شد.

وی افزود: در این بخش، سازمان ها موضوعی را انتخاب کردند و جوایزی برای آثار مرتبط به رویکردهایشان در نظر گرفتند. اهمیت این بخش در این است که سازمان های دولتی و خصوصی براساس رسالت خود، فیلم ها را بررسی و اثر برتر را انتخاب کردند.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در بخش جلوه گاه امید سازمان ها با دیدن فیلم ها از موضوعی که برای آنان حائز اهمیت است، حمایت می کنند، گفت: این بخش باعث شد از اثر مورد توجه نهادها حمایت و آثار مورد نقد آنها بررسی دوباره شود و همین موضوع باعث افزایش مخاطبان شد.

روشن ادامه داد: در بخش جلوه گاه امید، نهادهای خصوصی در مباحث اجتماعی، با فیلمسازان و اهالی هنر تعامل خواهند داشت و این سبب ارایه سوژه مورد نیاز جامعه به فیلمسازان شده تا تاثیرگذارتر ظاهر شوند به ویژه اگر این مباحث درباره کودکان باشد.

وی افزود: موضوعات زیادی درباره کودکان وجود دارد که می تواند در قالب فیلم نمایش داده شود و امیدوارم به بخش جلوه گاه امید توجه بیشتری  شود تا بتوانیم بسیاری از فرهنگ سازی ها را از طریق آن انجام دهیم.

جامعه باید از جشنواره سود ببرد

همچنین کوروش محمدی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه افتخاری است که امروز اصفهان به عنوان شهر دوستدار کودک معرفی شده است، اظهار کرد: دغدغه امروز این است که جشنواره ای که درباره کودک و نوجوان برگزار می شود چه تاثیری بر آنان دارد و در این  سی و یک دوره گذشته از چه خروجی برای حوزه تربیتی کودک و نوجوان بهره می بریم.

وی با بیان اینکه از حضور مسئولان دستگاه های مختلف خوشحالیم، چراکه این حضور زمینه معرفی فیلم هایی را در حوزه آسیب های اجتماعی فراهم می کند، ادامه داد: جامعه باید از جشنواره ای که با زحمت بسیار برگزار می شود سود ببرد و امیدواریم این میزبانی علاوه بر ثبت خاطره، پیوند محکمی میان والدین و فرزندان ایجاد کند که صرفا به نام کودک و نوجوان بسنده نکرده باشیم.

المپیاد، یک حرکت تازه در مسیر فیلمسازی، کشور است

همچنین علیرضا رضاداد، دبیر سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان با بیان اینکه  این دومین بار است که در جشنواره با فیلمسازان المپیادی دیدار می کنم، اظهار کرد: تعدادی از فیلم های کوتاه این بخش را دیدم، اما به عنوان خدمت رسان این جشنواره وظیفه داشتم که تمام فیلم های فیلمسازان نوجوان را ببینم، البته در بخش هایی که حضور داشتم، لذت بردم.
 
علیرضا تابش، مدیرعامل بنیاد فارابی از برگزاری دومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران همزمان با سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان ابراز خوشحالی کرد و گفت: این المپیاد، یک حرکت تازه در مسیر فیلمسازی، کشور است. 

وی ادامه داد: امیدوارم دستاوردهای این جشنواره، فعالان عرصه فیلم سازی در سینمای کودک و نوجوان را ترغیب کند تا سالانه شاهد آثار برتر در این زمینه باشیم.

به گزارش ایمنا، در بخش جلوه گاه امید مرکز بین المللی شهر دوستدار کودک،  فیلم "سیمین" (مرتضی آتش زمزم) را به عنوان اثر برگزیده و اداره کل بهزیستی استان اصفهان هم فیلم "پاستاریونی" به کارگردانی سهیل موفق را به عنوان اثر منتخب خود برگزیدند.

داوران سازمان پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان هم بازیگر برگزیده خود را انتخاب کردند. سجاد اسماعیلی بازیگر فیلم "لکنت"، رتبه نخست، محمد شاکرین، بازیگر فیلم "پاستاریونی"، رتبه دوم و محمد امین احمدی، بازیگر "دوچ"، اکبر دسترنج، بازیگر "سوم شخص غایب" و یزدان کوکبی صبا، بازیگر "مثل یک بچه آدم" را برای رتبه سوم برگزیدند.

مجموعه فرهنگی نیاوران و انجمن های میراث فرهنگی کشور هم دو فیلم "لکنت" ساخته محمد رضا حاجی غلامی و "دوچ" ساخته امیر مشهدی عباس را برگزیدند.

داوران حوزه هنری کودک و نوجوان هم به فیلم "لکنت" محمد رضا حاجی غلامی جایزه سوم، به فیلم "سوم شخص غایب" اثر وحید نیک خواه آزاد رتبه دوم و به "ضربه فنی" ساخته غلامرضا رمضانی رتبه نخخست را اعطا کردند.

هیئت داوران معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه هم در بخش آثار بلند داستانی، جایزه کارگردانی شامل تندیس و لوح تقدیر و جایزه نقدی را به پرنیا کاظمی پور برای فیلم "بروا"، جایزه فیلمنامه را به بهروز غریب پور نویسنده "اردک لی" و جایزه تهیه کنندگی را به عبدالله باکیده برای فیلم "عینک" و وحید نیک خواه آزاد برای "سوم شخص غایب" اهدا کردند.

در بخش المپیاد، "کلاغ پر" (محمد مهدی سوبندی) رتبه نخست، "اف اف" (پروین افتخارزاده) رتبه دوم و "عشق کودکانه" (فاطمه سالاری) رتبه سوم بهترین فیلم کوتاه را به دست آوردند و فبلم کوتاه "پارادوکس" (پرویز هوشیدر) و "بازمانده" (کارن جمال امیری) هم شایسته تقدیر انتخاب شدند.

در پایان این مراسم از بازیگران کودک و نوجوانی که در فیلم های متعدد نقش آفرینی کردند تقدیر شد.

کد خبر 352575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.