اصفهان مرکز بزرگ سرمایه گذاری خطرپذیر منطقه غرب آسیا باشد

رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اگر تکنولوژی صندوق‌‎های خطر پذیر وارد اصفهان شود، اصفهانی‌ها گوی سبقت را از همه جای ایران و حتی منطقه می‌برند و اصفهان را به یک مرکز بزرگ سرمایه گذاری خطرپذیر در منطقه غرب آسیا تبدیل خواهند کرد.

کوروش خسروی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: با توجه به اینکه باشگاه مشاوران محل مطمئنی برای آغاز فعالیت کارآفرینان است، از اول مهر ۹۵ باشگاه مشاوران در اتاق بازرگانی اصفهان با بهره‌مندی از مشاوران کسب و کار، مالیاتی و بازاریابی راه اندازی شده و اولین سه شنبه هر ماه از ساعت ۱۶ عصر با حضور ۴۰ مشاور خوب به کارآفرینان و طراحان کسب و کار مشاوره رایگان می‌دهند.

وی تاکید کرد: در شهر اصفهان طبقه خلاقی داریم که اگر به آنها بها داده نشود، آن را از دست داده و آسیبی که بر جای می ماند به آسانی قابل جبران نخواهد بود.

رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصفهانی ها به خودشان می بالند که تاکنون هزاران کارآفرین تربیت و تحویل کشور داده اند که منبع خلق ثروت، توسعه و رونق اقتصادی شهر و افزایش آمار اشتغال در شهرها شده اند، البته به این افراد باید به عنوان سرمایه های اصلی شهر نگاه کرد.

وی با بیان اینکه اصفهان تنها شهر در ایران است که باشگاه مشاوران کسب و کار در اتاق بازرگانی دارد، افزود: فقدان سرمایه گذار خطرپذیر در اصفهان احساس می شود، در واقع سرمایه گذارانی که دانش سرمایه گذاری دارند، در حال حاضر سرمایه گذاری های خود را خارج از شهر اصفهان انجام داده اند.

خسروی خاطرنشان کرد: معروف ترین سرمایه گذاران خطرپذیر تهران و برخی از شهرهای خارج کشور، اصفهانی هستند.

وی ادامه داد: در شورای پنجم برنامه‌ریزی شده تا آموزش‌های مرتبط با سرمایه گذاری خطر پذیر را در اصفهان از  مهرماه به فعالان اقتصادی ارایه کنیم.

رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تلاطم های به وجود آمده در بازار بسیاری از سرمایه‌گذاران را نگران از سرمایه گذاری کرده است، گفت: یکی از بهترین گزینه ها برای سرمایه گذاری  شرکت های دانش بنیان واستارت آپ‌ها است.

وی افزود: اگر تکنولوژی و فناوری مدیریت صندوق‌های خطر پذیر وارد اصفهان شود، اصفهانی ها گوی سبقت را از همه جای ایران و حتی منطقه می برند و اصفهان را به یک مرکز بزرگ سرمایه گذاری خطرپذیر در منطقه غرب آسیا تبدیل خواهند کرد.

خسروی گفت: اینکه اصفهان قطب سنگ کشور، تولید شیر در کشور و بزرگترین صنعت طلاسازی کشور است، دلیل آن است جایی که صنعت موفقی شکل بگیرد سرمایه‌گذاران اقتصادی آنقدر با هوش هستند که ورود پیدا کرده و در آن صنعت سرمایه گذاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه اولین صندوق خطرپذیر باید در اصفهان راه‌اندازی و باعث رونق اقتصادی شود، اظهارکرد: سرمایه‌گذاران خطرپذیر برای سرمایه گذاری باید بر روی یک تیم کارآفرین به چند نکته از جمله ارزیابی تیم کارآفرین، توجه به بازار داخلی و خارجی کسب و کار و انتخاب بهترین مدل کسب و کار به طور همزمان توجه می‌کنند.

رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: سرمایه گذاران باید مهارت‌های مرتبط با سرمایه گذاری خطر پذیر از جمله ارزش گذاری کسب و کارهای موجود و مدل های مشارکت را یاد بگیرد تا بتواند به موفقیت دست پیدا کند.

کد خبر 352568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.