بیماری دریچه میترال قلب با درمان کنترل می شود

متخصص قلب و عروق با بیان اینکه شیوع بیماری دریچه میترال قلب در بین خانم ها بیشتر است، گفت: در لفظ عامه این بیماری به شلی و نرمی دریچه میترال اطلاق می شود و یک بیماری ارثی بوده که نوع خفیف تر این بیماری در ایران شیوع دارد.

حمید صانعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره اینکه بسیاری از مردم بر این باورند که بیماری قلبی مخصوص افراد مسن و بالاتر از ۶۰ سال است، اظهار کرد: شیوع بیماری قلبی در بین همه افراد جامعه، است و بسیاری از بیماری های قلبی و عروقی حتی در اطفال، نوزادان و جوانان اتفاق می افتد.

وی درباره بیهوشی های اشخاص بیان کرد: گاهی با بروز تشنج  شخص بیهوش شده که منجر به گاز گرفتن زبان، بی اختیاری ادرار به همراه دیگر حرکات تشنجی است. اما اگر بیهوشی کامل وکوتاه مدت بود و بعد از به هوش آمدن بیمار هیچ گونه عارضه ای نداشت، این نوع بیهوشی مربوط به بیماری های قلبی و عروقی است.

متخصص قلب و عروق با بیان اینکه بیماری دریچه میترال در بین خانم ها شیوع بیشتری دارد، گفت: در لفظ عامه این بیماری به شلی و نرمی دریچه میترال اطلاق می شود و یک بیماری ارثی بوده که اشکال به طور ژنتیک در ساخت و سنتز نسج هم بند است و در حقیقت دریچه ها و الیافی که موجب نگهداری این دریچه ها شده از نسج همبند است.

وی اضافه کرد: همین اتفاق موجب شلی  و نرمی دریچه میترال قلب شده و می تواند با درجات متفاوتی از فرم خفیف تا شدید در بین افراد بروز کند.

صانعی با اشاره به اینکه نوع شدید بیماری دریچه میترال قلب در کشورهای اورپایی شیوع بیشتری دارد، افزود: نوع خفیف تر این بیماری در ایران شایع است و بیشتر با تپش قلب و نفس تنگی همراه بوده و  بیماری خیلی خطرناکی نیست و با درمان کنترل می شود.

متخصص قلب و عروق با اشاره به دوره ای بودن بیماری ریوی یا آسم، اظهار کرد: این بیماری دوره ای در اثر تماس فرد با یک آلرژی و چیزی که به آن حساسیت دارد عود کرده و نفس تنگی ها افزایش پیدا می کند.

صانعی ادامه داد: چنانچه بیماری قلبی به مرحله ای رسید که منجر به نفس تنگی شد،این تنگی نفس به طور دایم با بیمار بوده و فقط با مصرف دارو می‌توان شدت آن را کاهش داد.

این متخصص قلب و عروق گفت: تفاوت بارز نفس تنگی های ریوی و قلبی این است که تنگی تنفس ریوی بیشتر به شکل مقطعی بروز می کند.

وی خاطرنشان کرد: بیماری‌های قلبی در انواع پیشرفته بیماری‌های مادرزادی قلب، بیماری‌های روماتیسمی قلب، گرفتاری‌های دریچه‌های عضله قلب، تنگی نفس کوششی به همراه تپش قلب، خستگی و تعریق هنگام فعالیت باشد. هر چه قدر شدت این بیماری‌ها بیشتر باشد این علایم به تدریج موجب فعالیت‌های کمتر افراد خواهد شد.

کد خبر 352536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.