قطعا بشار اسد رییس جمهور می ماند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: قطعا انتخاب آینده مردم سوریه برای تصدی ریاست جمهوری بشار اسد خواهد بود و رقیب خاصی را برای وی در این میدان نمی توان دید.

حمیدرضا ترقی در گفتگو با ایمنا با اشاره به استراتژیک بودن مبحث انتخابات آینده سوریه، اظهار کرد: انتخابات آینده سوریه و شرکت بشار اسد در این انتخابات یکی از موضوعات مهم مورد اختلاف کشور های مداخله کننده در مسئله سوریه است که البته بعضی از این کشور ها در شش سال گذشته سعی در نابوی نظام این کشور به وسیله سوق دهی داعش به آن داشتند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: یکی از علل اصلی مقاومت بشار اسد در برابر جنگ های داخلی و خارجی سوریه انتخابات آینده این کشور است که البته این مبحث مهم بر اساس معیار های بین المللی و مصالح کشور سوریه توسط مردم این کشور بررسی خواهد شد و سرنوشت سوریه موضوعی است که تنها باید توسط مردم این کشور تعیین شود و هر گونه دخالت کشور های خارجی در این امر غیرقانونی و ناپسند است.

وی تصریح کرد: مردم سوریه در جنگی شش ساله که با داعش و گروه‌های تروریستی داشتند، علی رغم تمام خسارت هایی که در حوزه های مختلف متحمل شدند، بشار اسد را یار و همراه همیشگی خود دیدند و دریافتند که دشمنان سوریه،  دشمنان ملت سوریه هستند و هدف آنها فروپاشی و از میان برداشتن وحدت و انسجام این ملت  است.

ایران و روسیه قصد دخالت در انتخابات آینده سوریه را ندارند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: ملت سوریه هم اکنون بیش از هر زمان دیگری به بشار اسد اعتماد و ایمان دارد و نفرت آن از استکبار جهانی و ایالات متحده به دلیل کمک ها و مساعدت های بی شائبه ای که در اختیار داعش قرار دادند پر رنگ تر شده است.

ترقی مدعی شد: قطعا انتخاب آینده مردم سوریه برای تصدی ریاست جمهوری بشار اسد خواهد بود و رقیب خاصی برای وی در این میدان نمی توان دید. البته گمان نمی رود بشار اسد سیاستی را که در امور دفاعی کشورش در پیش گرفت، در انتخابات هم استفاده کند و مطمئنا از ایران و روسیه در این زمینه مساعدت خاصی طلب نخواهد کرد. تنها عملکرد بشار اسد است که ملاک مردم سوریه برای تصمیم گیری خواهد بود و به نظر نمی رسد داشته باشند.

این کارشناس علوم سیاسی و روابط بین الملل با اشاره به اینکه مردم سوریه به این حقیقت اشراف یافته اند که بشار اسد تمام تلاش و کوشش خود را برای حفظ تمامیت ارضی این کشور انجام داده است، یادآور شد: بشار اسد از مهم ترین هدف های آمریکا و هم پیمانانش در منطقه که تجزیه و فروپاشی سوریه بود، جلوگیری کرد و این اقدام وی در دیدگاه ملت مقاوم سوریه ستودنی و محترم است.

ترقی خاطر نشان کرد: قطعا دونالد ترامپ حمایتی از بشار اسد نخواهد کرد و شرایطی که هم اکنون در داخل سوریه وجود دارد، خواست مردم این کشور نیست و تنها به آنها تحمیل می شود. عزم و اراده ملت این کشور ستودنی و قابل احترام است، چراکه با وجود تمام مشکلات و مصائب باز هم به مقاومت خود ادامه داده اند.

حمیدرضا ترقی با اشاره به اینکه آمریکا و ائتلاف سوریه هیچ گاه حتی فکر شکست را هم نمی کردند، اضافه کرد: قطعا همان گونه که جمهوری اسلامی در این مدت و با تمام ظرفیت های خود همراه ملت و دولت این کشور بود و در مسائل دفاعی به ایشان مساعدت داد، در بحث سازندگی و آبادسازی دوباره سوریه نیز با ایشان همکاری لازم را خواهد داشت؛ چرا که در طول سال های سخت دفاع مقدس، سوریه به ایران کمک کرد و اقدامات ایران در طول شش سال گذشته حول محور سوریه به منزله اقدام متقابل نیز است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: روسیه نیز مانند ایران پتانسیل همکاری در مسئله سازندگی دوباره سوریه را دارد و احتمال اینکه روسیه نیز به درخواست سوریه در این زمینه پاسخ مثبت دهد، زیاد است.

کد خبر 352505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.