اهمیت وجود سینمای مستقل کودکان و نوجوانان

شاهد احمدلو گفت: اگر فیلم برای کودکان باشد کودکان را سرگرم می کند و فیلمی که درباره کودکان است یعنی ممکن است برای کودکان ساخته نشده باشد و کودکان و نوجوانان از آن استقبال نکنند، اما برای بالا بردن سطح فرهنگ جامعه است.

شاهد احمدلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا و در حاشیه آیین نکوداشت ناصر چشم آذر که شب گذشته در سینما فلسطین اصفهان برگزار شد با بیان اینکه درمورد فیلم های حوزه کودکان و نوجوانان به دلیل نزدیکی به دنیای این گروه سنی، موسیقی فیلم هم باید این اصل را رعایت کند و نزدیک به دنیای کودکان باشد، اظهار کرد: وضعیت سینمای کودک و نوجوان ثبات ندارد و به همین دلیل موسیقی آن هم چندان تعریفی ندارد. ۲۰ سال پیش فیلم هایی چون گلنار، کاکلی، دره شاپرک ها و بسیاری از فیلم های دیگر ساخته شد و اگر آن اهمیتی که در آن دوران به سینمای کودک و نوجوان داده می شد امروز هم وجود داشت ساخت فیلم های حوزه کودک و نوجوان در یک جشنواره خلاصه نمی شد.

این کارگردان و بازیگر سینما ادامه داد: ما باید این نگاه را تقویت کنیم و حمایت ها بیشتر شود. باید سینمای مستقل کودکان و نوجوانان داشته باشیم و هنرمندان، فیلم هایی را که با زحمت می سازند امنیت خاطر داشته باشند و بدانند که فیلم آنها به درستی در عرصه اکران به نمایش گذاشته می شود.

وی گفت: فاصله زیادی بین دوره طلایی سینمای کودکان و نوجوانان و امروز ایجاد شده است. یک کار باید تداوم داشته باشد نه اینکه تا نزدیک جشنواره می شود بنیاد فارابی و یا ارگان ها و نهادهای دیگر هزینه کنند تا جشنواره فقط فیلم داشته باشد.

احمدلو افزود: اگر فیلم برای کودکان باشد کودکان را سرگرم می کند و فیلمی که درباره کودکان است یعنی ممکن است برای کودکان ساخته نشده باشد، اما برای بالا بردن سطح فرهنگ جامعه است مثل کودک آزاری که ممکن است مخاطب کودک و نوجوان از این موضوع استقبال نکند، اما برای فرهنگ سازی و والدین است.

این کارگردان سینما تصریح کرد: جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان هر سال سیر تکاملی خود را داشته است، اما باید نگاه کلان تری به این عرصه داشت و فیلم های بیشتری ساخته شود تا بازار این حوزه کالای بیشتری داشته باشد و همین کالای زیاد به شکل و شمایل بازار کمک می کند.

وی گفت: یکی از حسرت های من این بود که برای فیلم "مشمشه" ناصر چشم آذر دیگر کنار ما نبود، اما یکی از آهنگسازان مورد علاقه ناصر چشم آذر یعنی "ستار اورکی" موسیقی این فیلم من را ساخته‌اند.

کد خبر 352449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.