اصفهان قطب حمل و نقل بار کشور

لنجان-معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: استان اصفهان در دل خود صنایع بزرگی فولاد، پتروشیمی، سیمان و... را جای داد به گونه ای که به عنوان قطب حمل و نقل بار کشور مطرح بوده و در این استان پهناور نزدیک به ۳۵ هزار کامیون و ۵۰ هزار راننده در آن مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، عبدالهاشم حسن نیا با اشاره به وضعیت حمل و نقل جاده ای و نقش استان اصفهان در آن اظهار کرد: ۹۰ درصد از حمل و نقل بار و مسافر در کشور از طریق جاده ها انجام می گیرد که این مسئله نشان از اهمیت حمل و نقل جاده ای دارد و در این میان توسعه شبکه راه های کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است و برهمین اساس همواره باید در مسیر تلاش کرد.

وی با اشاره به استان اصفهان در حمل و نقل کشور، افزود: استان اصفهان در کریدور حمل ونقل شمال_جنوب و شرق و غرب کشور نقش آفرین بوده و وجود راه های خوب در استان اصفهان تاثیرات بسزایی را در توسعه حمل و نقل و راه های کشور بر عهده داشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: نمونه بارز این مهم را می توان دو کریدور بزرگ شمال_جنوب از استان شیراز به سمت دلیجان که از استان اصفهان عبور می کند و از سوی دیگر مسیر یزد به سمت قم که بخش عمده ای از این مسیر نیز از دل استان اصفهان عبور می کند، مشاهده کرد.

وی ادامه داد: طولانی ترین کریدور شرق_غرب کشور از داران و الیگودرز آغاز شده و پس از عبور ۷۰۰ کیلومتر از اصفهان به طبس ختم می شود که دارای اهمیت است، همچنین کریدور تهران به مرکز خوزستان نیز وجود دارد که این کریدور نیز نقش بسزایی در حمل بار کشور بر عهده دارد.

حسن نیا اصفهان را قطب حمل و نقل بار کشور دانست و اضافه کرد: استان اصفهان در دل خود صنایع بزرگی فولاد، پتروشیمی، سیمان و... را جای داد به گونه ای که به عنوان قطب حمل و نقل بار کشور مطرح بوده و در این استان پهناور نزدیک به ۳۵ هزار کامیون و ۵۰ هزار راننده در آن مشغول به فعالیت هستند و برهمین اساس باید به معقوله توسعه راه ها در این استان توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی عنوان کرد: با توجه به وجود دو هزار شبکه بزرگراه و آزادراه در استان اصفهان وجود گره های ترافیکی می تواند در کاهش سرعت حمل و نقل نقش بسزایی داشته باشد، برهمین اساس اصلاح گره های ترافیکی در دستور کار قرار گرفت و امروز شاهد افتتاح یکی از پروژه های تاثیرگذار در این حوزه هستیم.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه یکی از سیاست های وزرات راه و شهرسازی آن است که تمامی اقدامات انجام شده و برنامه ریزی ها در جهت ارتقاء کمی و کیفی راه های کشور باشد تا بتواند سهل ترین مسیر را در اختیار مردم قرار دهیم، خاطرنشان کرد: پل غدیر در گذشته سرعت و جریان ترافیکی را به شدت کاهش می داد، به همین دلیل کار سنگینی با اعتباری قابل توجه در این مسیر آغاز شده است.

کد خبر 352383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.