فولادشهر باید با یک مدیریت اداره شود

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت: فولادشهر از یک نوع دوگانگی مدیریت رنج می برد چراکه شرکت عمران در مقابل مسکن مهر تعهداتی دارد و اکنون می خواهیم این شهر را به شهرداری واگذار کنیم البته تنها نقش فرمانداری لنجان مدیریت مسایل برای رفع مسکلات مردم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در آیین بهره برداری از پروژه های آموزشی، فرهنگی، مذهبی و خدماتی شرکت عمران شهر جدید فولادشهر اظهار کرد: غدیر واقعه ای بسیار مهم در تاریخ اسلام به شمار می آید برهمین اساس باید غدیر و جایگاه آن را بیش از پیش برای نسل جوان و دانش آموزان معرفی و تبیین کرد.

وی با اشاره به مهجور ماندن غدیر، افزود: از زمان ولایت امیرالمومنین(ع) تا به امروز همه دشمنی دشمنان بر سر ولایت فقیه بوده و بی توجهی به واقعه غدیر باعث شد محتوای این اتفاق بزرگ تحریف شود و این تحریف ها تا جایی پیشرفت که واقعه عاشورا اتفاق افتاد.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه غدیر چکیده‌ای از دایرة‌المعارف اسلام ناب محمدی است، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) موضوعات مختلفی را در زمینه توحید، نبوت، معاد، امامت، مهدویت، امر به معروف و نهی از منکر، حج و موضوعات دیگر ... را برای حاضران بیان فرمودند، اما این خطبه با این محتوای غنی از نظر مردم همچنان مغفول مانده است.

وی ادامه داد: واقعه غدیر باید در طول سال زنده نگه داشته شود چراکه این واقعه حرکتی سیاسی عبادی بود و دشمن را به وحشت انداخت و همچنان دشمن از این واقعه عظیم در هراس هستند بر همین اساس باید برای زنده نگهداشتن غدیر، عاشورایی عمل کرد.

صفرخانلو اضافه کرد: فرهنگ سازی و تربیت نیروی انسانی جامعه به عهده آموزش و پرورش است و این امر نشانگر اهمیت ویژه نهاد تعلیم و تربیت است به همین دلیل مسئولان باید با نگاهی ویژه رفاهیات لازم جهت تحصیل دانش آموزان مسکن مهر فولادشهر را فراهم کنند چراکه بنیان گذار جمهوری اسلامی فرمودند «من به همه مسئولان و دست اندرکاران سفارش می کنم که به هر شکل ممکن وسایل ارتقای اخلاقی، اعتقادی و علمی و هنری جوانان را فراهم سازید و آنان را تا مرز رسیدن به بهترین ارزش ها و نوآوری ها همراهی کنید و روح استقلال و خودکفایی را در آنان زنده نگهدارید».
وی تصریح کرد: این توصیه پدرانه و دلسوزانه حضرت امام خمینی (ره) باید نگاه همه مسئولان را به آموزش و پرورش به صورت ویژه معطوف کند مدیرانی که باید قبل از اجرا به فکر منابع و تامین امکانات برای طرح خود باشند و به معنای واقعی مدیریت کنند تا در میانه راه با مشکل مواجه نشوند آن هم در جایی مثل رکن اساسی تربیت در جامعه  است.

فرماندار شهرستان لنجان عنوان کرد: امروز چندین پروژه تاثیرگذار در شهرستان لنجان وجود دارد که به دلایل مختلف همچنان نیمه تمام باقی مانده اند و مطالبات مردمی را به همراه دارند و بر همین اساس در تلاش هستیم مشکلات پیش روی فولادشهر و مسکن مهر نیز با نگاهی جهادی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در پروژه هایی که امکان حضور آنان وجود دارد بهره مند شویم چراکه مردم فولادشهر لایق بهترین ها هستند.

وی با بیان اینکه فولادشهر باید با یک مدیریت اداره شود، گفت:  فولادشهر از یک نوع دوگانگی مدیریت رنج می برد چراکه مسکن مهر ساخته شده و در این میان تعهداتی به عهده شرکت عمران بوده و اکنون می خواهیم این شهر را به شهرداری واگذار کنیم البته نقشی که ما در این میان داریم آن است که مسایل را مدیریت کرده تا کار مردم انجام شود.

کد خبر 352352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.