گره مسکن مهر به دست بخش خصوصی باز می شود

لنجان-معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: مدارس احداث شده در مسکن مهر فولادشهر منطبق با زمانبندی اعلام شده و ظرف ۱۸ ماه ساخته و به بهره برداری رسید و در حدود سه هزار دانش آموز را در دل خود جای خواهند داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، علی مقدس زاده در آیین بهره برداری از پروژه های آموزشی، فرهنگی، مذهبی و خدماتی شرکت عمران شهر جدید فولادشهر اظهار کرد: در دنیای امروز همه بخش ها در حال توسعه هستند و در جامعه جهانی هر بخش و یا شهری که از این روند عقب بماند نمی تواند همپای سایر بخش  ها روبه جلو حرکت کند.

وی افزود: اتفاقی که امروز در مسکن مهر فولادشهر شاهد ان هستیم نشان از آن دارد که این پروژه عظیم در مسیر و روند توسعه قرار گرفته است، و باید به این نکته توجه داشت پروژه های مدرسه سازی که به بهره برداری رسیدند از یک ویژگی منحصر به فرد برخوردار بودند و آن ویژگی این است که طرح ها هم پروژه عمرانی هستند که در راستای توسعه استان و منطقه نقش آفرینی می کند و هم مدرسه هستند که مبانی توسعه نرم افزاری یک جامعه را تشکیل می دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان تصریح کرد: مدارس احداث شده در مسکن مهر فولادشهر منطبق با زمانبندی اعلام شده و ظرف ۱۸ ماه ساخته و به بهره برداری رسید و حدود سه هزار دانش آموز را در دل خود جای خواهند داد.

وی ادامه داد: بهره برداری از پروژه های عمرانی وقتی طولانی شود دو عارضه افزایش هزینه اجرایی پروژه و مطالبه گری مردم در خصوص افتتاح آن را ایجاد می کند چراکه هدف اجرای پروژه های عمرانی بهره مندی مردم از خدمات بوده است.

مقدس زاده اضافه کرد: اقدامات انجام شده در مسکن مهر فولادشهر با اراده و همت مسئولان منطقه و منطبق با برنامه ها و سیاست های وزارت راه وشهرسازی به منصه ظهور رسید و این روند قطعا ادامه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: پروژه های مسکن مهر به عنوان یک ارث دارای مشکل به وزارت راه و شهرسازی منتقل شد، و این پروژه عظیم در حالی شکل گرفت که برای منابع مالی، زیرساخت های شهری و خدماتی و... این پروژه تدابیر لازم پیش بینی نشده بود، اما با نگاه وزارت راه و شهرسازی شاهد تکمیل واحدهای مسکونی و زیرساخت های خدماتی مردم هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از سیاست های اجرایی وزارت مسکن و شهرسازی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای ساخت سایر کاربری های خدماتی در مسکن مهر است و به همین دلیل استانداری اصفهان آمادگی کامل دارد در تحقق این سیاست های حرفه ای و تخصصی تمامی ظرفیت ها، قابلیت ها و فرصت های استان را در خدمت اجرای این سیاست ها قرار داد به گونه ای که طرح های خدماتی برای بخش خصوصی توجیه اقتصادی پیدا کنند.

وی تاکید کرد: با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی شاهد سرعت بخشیدن به اجرای طرح های خدماتی خواهیم بود که این مهم رضایتمندی مردم را به همراه خواهد داشت.

کد خبر 352347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.