کشف بیش از ۶۴ تن انواع مواد غذایی فاسد در شهرضا

شهرضا - رییس شبکه بهداشت شهرضا از کشف ۶۴ هزار و ۶۷۶ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در مدت یک سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت‌الله موسوی امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران این شهرستان از انجام دو هزار و ۸۷۹ مورد نظارت و کنترل بر اماکن عمومی و مواد غذایی این شهرستان در یک سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: دو هزار و ۱۸۹ مورد بازدید در این مدت از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۴۹۸ بازدید از اماکن عمومی انجام شده است.

وی همچنین با اشاره به انجام ۱۹۲ مرحله بازدید از اماکن آموزشی و تربیتی این شهرستان، تصریح کرد: در طرح تشدید کنترل بهداشتی اماکن و مراکز در رابطه با کنترل مواد غذایی، ۶۴ هزار و ۶۷۶ کیلوگرم مواد غذایی کشف و ضبط یا معدوم شد و پرونده تخلف ۸۸ نفر نیز به تعزیرات ارجاع شده است.

رییس شبکه بهداشت شهرضا از اجرای طرح‌های ویژه برخورد با متخلفان در این شهرستان خبر داد و افزود: پرونده ۳۳ نفر از متخلفان به دادگستری و پرونده ۱۴۷ نفر از این متخلفان به تعزیرات ارجاع و ۳۲ محل غیر بهداشتی نیز تعطیل شده است.

موسوی در خصوص عملکرد واحدهای شبکه بهداشت این شهرستان در یک سال گذشته، گفت: در این مدت ۲۸۲ فقره گواهی صلاحیت بهداشتی و ۳۲۴ فقره گواهی عدم صلاحیت بهداشتی صادر شده است.

وی با اشاره به پیگیری و رسیدگی به شکایات مردمی مرتبط با بهداشت محیط شهرضا، اظهار کرد: در این مدت به ۲۳۵ مورد از شکایات واصله از طریق تماس تلفنی، گزارش کتبی و سامانه ۱۹۰ رسیدگی شده است؛  همچنین در این مدت پنج هزار و ۹۵۹ کارت معاینه پزشکی نیز صادر شده است.

رییس شبکه بهداشت شهرضا با اشاره به انجام هزار و ۷۷۹ مورد غربالگری ژنتیک با موضوع مشاوره تالاسمی، تصریح کرد: نتیجه این تعداد آزمایش، ازدواج دو زوج ناقل، ۲۱ زوج مشکوک و ۱۱ بیمار مبتلا به تالاسمی ماژور را نشان داد.

موسوی با اشاره به اجرای برنامه مقابله با کم‌کاری مادرزادی تیرویید در این شهرستان، خاطرنشان کرد: برنامه پیشگیری از ابتلا به تالاسمی ماژور و برنامه پیشگیری و درمان  فنیل کتونوری "PKU" از دیگر برنامه‌های بهداشتی شهرستان است.

وی از واکسیناسیون مشاغل خاص و اتباع بیگانه خبر داد و افزود: رفتگران و کارگران غسالخانه شهرداری و گروه سنی زیر ۴۰ سال اتباع افغانی علیه بیماری هپایت B واکسینه شدند و تست رپیدتست در کمپ های ترک اعتیاد، زندان‌ها و افراد پرخطر مناطق حاشیه انجام شد؛ پایگاه‌های سیار و بیمار یابی HIV نیز تست HIV را در این مناطق انجام می‌دهند.

رییس مرکز بهداشت شهرضا از آغاز طرح PMTCT جهت پیشگیری از انتقال ایدز از مادر به جنین خبر داد و تصریح کرد: این طرح در شش پایگاه سلامت در مناطق حاشیه با انجام رپیدتست ایدز در زنان باردار  اجرا می‌شود.

موسوی گفت: در طرح مشاوره و بیماریابی بیماری‌های رفتاری و ایدز  و انجام آزمایشات مرتبط در مرکز مشاوره ایدز شهرستان واقع در درمانگاه قائمیه، ۸۴۸ مورد مشاوره و ۷۷۵ مورد رپیدتست ایدز انجام شده است.

وی با شاره به ارجاع هشت هزار و ۱۱۸ نفر از خانوارها  به روانشناس جهت آموزش مهارت‌های زندگی و ارجاع چهار هزار و ۵۹ نفر جهت فراگیری آموزش‌های مهارت‌های فرزند پروری، تصریح کرد: در طرح تحول در نظام سلامت، غربالگری سلامت روان برای پنج هزار و ۹۶۵ نفر انجام شده است.

رییس مرکز بهداشت شهرضا با اشاره به انجام غربالگری همسر آزاری برای بیش از چهار هزار نفر، از غربالگری تکمیلی کودک آزاری برای پنج هزار و۸۷۸ نفر خبر داد.

کد خبر 352309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.