فریال بهزاد از بنیانگذاران سینمای فانتزی در ایران است

دبیر سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با بیان اینکه آیین بزرگداشت فعالان سینمای کودکان و نوجوانان در سالهای آینده نیز ادامه دارد، گفت: سینما برای همه جذاب است و جشنواره‌ها یکی از موقعیت‌هایی است که زمینه ورود علاقمندان به سینما را فراهم می‌کند.

علیرضا رضاداد در حاشیه آیین بزرگداشت فریال بهزاد، به خبرنگار ایمنا گفت: فریال بهزاد جزو بنیانگذاران سینمای فانتزی در سینمای ایران است و شایسته بود که از او تقدیر شود و خوشحالیم که مراسم بزرگداشت خوبی هم برای او برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه بزرگداشت سه شخصیت سینمای کودک و نوجوان ایران ازجمله فریال بهزاد، برادران دالوند و زنده یاد ناصر چشم آذر در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان برگزار می شود، تاکید کرد: نباید از همه در یک سال تقدیر به عمل آید به همین دلیل در سال‌های آینده از سایر این بزرگان قدردانی می‌شود.

رضاداد در خصوص معیار انتخاب افراد برای برگزاری بزرگداشت آنها، افزود: هر ساله کمیته‌ای در دبیرخانه جشنواره تشکیل می‌شود و بر اساس کارنامه کسانی که در این حوزه تلاش کرده‌اند افرادی را انتخاب می‌کنند که در نهایت تعدادی برای تقدیر از میان آنها برگزیده می‌شوند.

دبیر سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در مورد ارزیابی خود از جشنواره در سه روز گذشته، تصریح کرد: همه چیز خوب است و هم از برگزاری جشنواره و هم از استقبال مردم راضی هستیم و تا پایان جشنواره نیز استقبال شهروندان بیشتر هم خواهد شد. روزهای اول و دوم بیشتر بچه‌ها منتظر می‌مانند که ببینند چه فیلم‌هایی بیشتر از همه مورد توجه قرار گرفته است و فکر می‌کنم سانس‌های فوق‌العاده ما از روز چهارم به بعد جشنواره نیز بیشتر هم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سینما بالقوه برای همه جذاب است و باید زمینه آن فراهم شود. جشنواره‌ها یکی از موقعیت‌هایی است که زمینه ورود علاقمندان به سینما را فراهم می‌کند.

رضاداد با تاکید بر موضوع علاقه برای ورود به عرصه ساخت فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: افرادی که علاقمند شوند مسایل حمایتی را نیز پیگیری می‌کنند. به نظر من علاقه و انگیزه برای فعالیت در این حوزه بسیار مهم است و امکانات حرف دوم و شرط دوم است.

دبیر سی و یکمین جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان با ابراز خرسندی از حضور خبرنگاران نوجوان در آیین تجلیل از فریال بهزاد، اظهار کرد: بر اساس پرسش‌ها و انتخابات صورت گرفته این گروه امتیازات لازم را به دست آورده‌اند و خوشحالیم که تعداد این خبرنگاران زیاد است. هرچه بیشتر تعداد فعالان کودکان و نوجوانان در جشنواره بیشتر شود ما هم خوشحال‌تر هستیم.  

کد خبر 352283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.