۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
رقابت و رفاقت در ضربه فنی

نفس نفس می‌زند... خستگی در صورتش موج می‌زند، اما دست از تمرین نمی‌کشد... در طول مدت تمرین تمام اتفاقات گذشته را پشت سر می‌گذارد... بیماری‌، خانواده‌، محدودیت‌هایش و ... اما ادامه می‌دهد...

به گزارش ایمنا، در میان پروانه‌های جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان یکی از پروانه‌هایی که می‌توان ۹۰ دقیقه از تماشایش لذت برد، کاری است به کارگردانی غلامرضا رمضانی، به نام "ضربه فنی".

کارگردان فیلم "ضربه فنی" سوژه ای را به برسی نشسته که کمتر کسی امروز به دنبال آن می‌رود ، اتفاقی که در میان روزمرگی ها و لابه‌لای مشغله‌ها و فعالیت‌های روزانه مان آن را گم کرده‌ایم.

داستان فیلم "ضربه فنی" درباره‌ دوستی و اعتماد است که این قصه را هراد فرزامی، سیاوش اسدپور، علی ملکیان، حسین لطفی، متین جان‌جانه، محمدامین مرادی، پوریا ایمانی و هستی فرامرزی برای همسالان خود به تصویر می‌کشند... نوجوانانی که داستان "ضربه فنی" را "ضربه فنی" می‌کنند.

در این میان غلامرضا رمضانی که از فعالان سینمای کودک و نوجوان است و خالق آثاری چون "گنجشکک اشی مشی"، "فرار از اردو" و "همبازی" است، در خصوص تجربه‌اش در جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان می‌گوید: فیلم‌ها را برای جشنواره کودک و نوجوان نمی‌سازم بلکه به خاطر بچه‌ها فیلم می‌سازم.

وی گفت: در مجموعه فیلم‌هایی که برای کودکان ساخته می‌شود گاهی از اصول و چارچوب خارج می‌شود یا مطلوب نیست و بازتر از حد مطلوب است... بنابر این ترجیح این است که در جشنواره نباشد، اما فیلم‌های آموزنده و جذاب زمانی که در جشنواره نمایش داده می‌شو در سینماها نیز می‌تواند تماشاگر خودش را داشته باشد و آنها را راضی نگاه دارد.

کارگردان فیلم "ضربه فنی" در خصوص انتخاب موضوع فیلمش گفت: موضوع تقویت روحیه و قوای بدنی در جهان در ارتباط با کودکان و بزرگسالان مانند تلاش برای به دست آوردن اعتماد به نفس و مبارزه با مسائل حواشی است. انتخاب موضوع به دلیل این بود که تلاش کردم مجموعه ای از تلاش‌ها و اتفاقات را در فیلم بگنجانم و نوجوانان متوجه شوند برای این که از چنبره تنهایی خود خارج شوند باید به جامعه بروند و حضور داشته باشند و ترس را کنار بگذارند.

از دیگر نقش آفرینان این فیلم، می‌توان به نسیم ادبی، افشین هاشمی، نازنین احمدی، سیروس همتی، مجید نوروزی، درسا بختیار و ملیحه کیا اشاره کرد. نسیم ادبی که نخستین تجربه خود را در فیلم‌های کودک و نوجوان تجربه می‌کند، در فیلم "ضربه فنی" نقش مادر محمد را دارد.

نسیم ادبی در خصوص این فیلم اظهار کرد: این فیلم در خصوص دغدغه‌ها، مشکلات و معضلات نوجوانان در جامعه است و نوجوانان مورد اهمیت هستند. این فیلم نیز در مورد چند پسر ورزشکار  نوجوان بود.

وی با اشاره به علاقه‌اش به کودکان، اظهار کرد: فیلم‌هایی که برای کودکان ساخته می‌شود بسیار خالص و ناب است. این قصه پر از اتفاقات و راه آینده است و راه‌های زیادی که باید طی کنند... اتفاق جالب این فیلم رقابت در عین رفاقت میان نوجوانان بود... دوستی و رفاقت مهم تر از هر چیزی است و چیزی که بسیار مهم است مسئله اتحاد و یکی شدن است. این فیلم می‌آموزد که اگر مقابل یکدیگر قرار نگیرند و دشمن یکدیگر نباشند، می‌توانند رقابت سالمی داشته بشند.

کد خبر 352274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.