۱۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
اجرای ۸ پروژه برق‌رسانی در شهرضا

شهرضا – رییس اداره برق شهرضا از اجرای هشت پرژه برق‌رسانی با اختصاص اعتباری بالغ بر ۲۱ هزار و ۷۷۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، مجتبی باقی عصر امروز (شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان، با بیان اینکه برق‌رسانی مستمر و بدون وقفه از مهمترین رسالت‌های وزارت نیرو است، تصریح کرد: در سال گذشته ۴۲ دستگاه ترانسفورماتور جدید با اختصاص اعتباری بالغ بر شش هزار میلیون ریال و امسال ۱۰ دستگاه ترانس جدید به ارزش دو میلیون ریال، در مناطق مختلف شهرستان نصب شده است.

وی از ظرفیت سازی شبکه‌های فشار ضعیف و متوسط به طول ۳۰ کیلومتر و با اختصاص اعتباری بالغ بر هزار و ۵۰۰ میلیون ریال در سال گذشته در این شهرستان خبر داد و افزود: این پروژه در سال جاری به طول چهار کیلومتر و اختصاص سه هزار و ۲۰۰ میلیون ریال انجام شد.

رییس اداره برق شهرضا تبدیل شبکه‌های سیمی فرسوده به شبکه‌های کابلی را از دیگر اقدمات این اداره برشمرد و افزود: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۱۰۰ کیلومتر از شبکه‌های سیمی فرسوده شهرستان با اختصاص اعتباری بالغ بر ۳۱ میلیون ریال تعویض شده است.

باقی از توسعه و بهینه‌سازی روشنایی معابر این شهرستان با اختصاص اعتباری بالغ بر هزار و ۶۴۰ میلیون ریال در سال گذشته و از ابتدای سال جاری تاکنون، خبر داد.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون طرح‌های اصلاح و تقویت شبکه‌های کوی سازمانی ارتش به ارزش سه هزار و ۵۰۰ میلیون ریال، نصب اتوبوستر در جاده شهرضا – شیراز به ارزش هشت هزار میلیون ریال، تعویض ۳۰ اصله پایه فرسوده با اعتبار ۴۵۰ میلیون ریال و تعمیر ۵۰ کیلومتر از شبکه‌های برق‌رسانی با اعتبار شش هزار و ۵۰۰ میلیون ریال انجام شده است.

رییس اداره برق شهرضا با اشاره به اجرای طرح خرید انرژی برق تولیدی توسط سلول خورشیدی در این شهرستان، اظهار کرد: تاکنون ۳۲ قرارداد برای تولید ۳۸۳ کیلووات برق با متقاضیان منعقد شده که ۶۱ کیلووت آن به مرحله اجرایی رسیده است.

باقی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۱ هزار و ۲۴۷ مشترک از خدمات اداره برق شهرستان استفاده می‌کنند، تصریح کرد: از این تعداد ۶۴ هزار و ۷۲۷ مشترک بخش خانگی، هزار و ۷۳۲ مشترک عمومی، هزار و ۴۰۹ مشترک کشاورزی، هزار و ۲۵۰ مشترک صنعتی و ۱۲ هزار و ۲۲۹ مشترک در سایر مصارف هستند.

وی از جذب ۸۷۷ مشترک جدید از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و افزود: از این تعداد ۸۰۸ مشترک شهری و ۷۹ مشترک روستایی هستند، همچنین ۸۳۷ از این مشترکان متقاضی کنتور تکفاز و ۴۰ مشترک متقاضی کنتور سه فاز بوده‌اند.

رییس اداره برق شهرضا ادامه داد: از مجموع مشترکان جدید از ابتدای امسال تاکنون ۳۴۵ مشترک خانگی، شش مشترک عمومی، پنج مشترک کشاورزی، یک مشترک صنعتی و ۶۰۱ مشترک در سایر مصارف بوده است.

باقی خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ تعداد ۶۹۵ کنتور مشترکان تعویض شده که از این تعداد ۴۵ انشعاب روستایی و ۶۵۰ انشعاب شهری بوده است؛ همچنین هزار و ۳۴۰ کنتور هوشمند فهام نیز نصب شده است.

وی با بیان اینکه در هفته دولت امسال هشت پروژه برق‌رسانی با اختصاص اعتباری بالغ بر ۲۱ هزار و ۷۷۰ میلیون ریال در مناطق مختلف شهرستان اجرا شده است، تصریح کرد: نصب دو دستگاه ترانسفورماتور در بلوار "آیت‌الله غفاری" و روستای "امین‌آباد" با اعتبار ۷۷۰ میلیون ریال و نصب سه دستگاه ترانس و احداث شبکه فشار ضعیف در بلوار شهید قانع با اعتبار هزار و ۵۰۰ میلیون از جمله این طرح‌ها است.

رییس اداره برق شهرضا از نصب شش دستگاه ترانسفورماتور در کوی سازمانی گروه ۲۲ توپخانه ارتش با اعتبار هزار و ۸۰۰ میلیون ریال و احداث شبکه روشنایی کوی خاوران به طول هشت هزار متر و با اعتباری بالغ بر هزار و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

باقی گفت: تبدیل شبکه سیم به کابل خودنگهدار به طول چهار کیلومتر و با اعتبار هزار و ۲۰۰ میلیون ریال، نصب اتوبوستر در جاده شهرضا – شیراز با اعتبار هشت میلیون ریال و برق‌رسانی به منطقه عشایری جرکان در قالب ۹۰۰ متر شبکه فشار متوسط و ۳۰۰ متر شبکه فشار ضعیف و نصب دو دستگاه ترانس با اعتبار هفت میلیون ریال در هفته دولت امسال اجرا شده است.

کد خبر 352247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.