آبیاری فضای سبز با پساب/به روزرسانی تجهیزات آتش‌نشانی تصویب شد

رییس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تصویب بودجه به روز رسانی تجهیزات آتش نشانی، آبیاری فضای سبز شهر اصفهان با پساب و تصویب بودجه خرید دستگاه‌های جدید هاضم زباله از مهم‌ترین دستاوردهای یکساله شورای پنجم اصفهان در حوزه خدمات شهری بود.

عباسعلی جوادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان بیشتر در حوزه خدمات شهری فعالیت دارد، اظهار کرد: در این زمینه توجه به نظافت شهر در اولویت است و این امر هزینه‌های زیادی را صرف می‌کند.

وی تصریح کرد: در این زمینه باید توجه داشت که نه تنها در دوره پنجم شورا بلکه در تمام دوره‌های قبلی به این مهم توجه ویژه صورت گرفته است.

رییس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان کم آبی را مهم‌ترین چالش پیش روی شورای پنجم در حوزه خدمات شهری اعلام کرد و گفت: حتی در تامین آب آشامیدنی دچار مشکل بودیم، از ابتدای سال جاری قرار گذاشتیم از آب شرب برای آبیاری فضای سبز استفاده نکنیم، اما از سوی دیگر حفظ فضای سبز و به ویژه درختان کهن سال برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود.

وی با بیان اینکه استفاده از آب فاضلاب برای آبیاری فضای سبز در دستور کار قرار گرفت و با پرداخت هزینه‌های  سنگین برای آب‌رسانی به درختان موفق به آبیاری فضای سبز با استفاده از پساب شدیم، اظهار کرد: در ابتدای سال آبیاری چمن را حذف کردیم و این در حالی است که در ارزیابی اخیر شاهد موفقیت در حوزه آبیاری و حفظ همه فضای سبز شهر هستیم.

جوادی در خصوص عملکرد کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان در حوزه سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل نیز اظهار کرد: در این زمینه راه‌اندازی دو مرکز فروشگاه کوثر را  تصویب کردیم تا بتوانیم بازار را ساماندهی کرده و به اقتصاد خانوار کمک کنیم.

وی ادامه داد: همچنین عملیات اجرایی برای راه‌اندازی دو مرکز جدید فروشگاه کوثر در اصفهان را نیز آغاز کرده‌ایم.

رییس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص عملکرد این کمیسیون در حوزه آتش نشانی و خدمات  ایمنی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که تجهیزات آتش‌نشانی به روز نیست و برای به روزرسانی این تجهیزات در بودجه ۹۷ شهرداری اصفهان بودجه ۲۵ میلیارد تومانی را مصوب کردیم.

وی اضافه کرد: گران شدن دلار بر خرید تجهیزات آتش نشانی تاثیرگذاشت و در شرایط فعلی سعی داریم حداقل  قسمتی از  تجهیزاتی که در اولویت است را به روز رسانی کرده تا پاسخگوی نیاز مردم در مواقع سخت باشد.

جوادی همچنین با اشاره به فرسوده بودن تجهیزات سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان گفت: این تجهیزات نیز نیازمند به روزرسانی است، برنامه ریزی‌هایی در این مورد انجام و تعدادی از وسایل به روز شد تا نظافت شهر و جمع‌آوری زباله با مشکل روبه‌رو نشود.

وی با بیان اینکه تولید کود مرغوب‌تر و از بین بردن بوی ناشی از فعالیت دستگاه‌های زباله‌سوز را نیز از دیگر برنامه‌های در دستور کار پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان در یک سال اخیر اعلام کرد و گفت: مطالعات بسیار زیادی در سازمان پسماند و کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری مطرح شد که دستگاه‌های هاضم‌ جدید برای سازمان پسماند خریداری و در اختیار این سازمان قرار گیرد.

رییس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در مورد پسماندهای پزشکی هم پیشنهادات زیادی مطرح شد که  با دستگاهی  پسماند را بسوزانند که موجب آلودگی زمین نشوند.       

کد خبر 352195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.