نبرد خیر و شر در ۱۵ دقیقه خیره کننده

در میان فیلم‌های بلندی که اکران می شوند فیلم های کوتاه نیز جای خود را دارند و فیلم "آشغال ‌یزها" که از کشور انگلستان به این جشنواره سفر کرده است با موضوع خود می‌تواند همانند یک فیلم بلند مخاطب خود را درگیر و راضی کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در اولین شب اکران فیلم در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، سالن چهلستون پردیس سینمایی چهارباغ در آخرین سانس خود و قبل از پخش فیلم لکنت، فیلم "آشغال ریزها" از کشور انگلیس ساختۀ "پیتر استنلی-وارد" را در بخش مسابقه بین الملل فیلم های کوتاه پخش کرد

در جشنواره سی و یکم، اولین چیزی که به هنگام اکران فیلم های غیرفارسی زبان توجه شما را جلب خواهد کرد، گروهی در بالاترین ردیف سینما با میکروفون هایشان هستند. این هنرمندان اصفهانی در جشنواره سال ۹۷، وظیفه دوبله همزمان فیلم ها را بر عهده دارند.

پس از یک معرفی از طرف "پوریا برجیس" ناظر سینمایی سالن چهلستون که به نظر به جز سالن چهلستون در شب اول نمایش وظیفه نظارت و مدیریت سایر سالن ها را نیز به عهده داشت، پخش فیلم آغاز شد. البته قبل از شروع فیلم های جشنواره، باید به تیزر ابتدایی فیلم ها نگاه کرد. برای جشنواره ای که در دوره سی و یکمش حتی در پوستر رسمی هم نماد پروانه ها را کمرنگ تر کرده، یک تیزر که به نظر یک دهه قبل ساخته شده، در ذوق می زند و قدیمی بودن به نسبت تیزر، کمی ناخوش آیند است.

اما فیلم ۱۵ دقیقه ای "آشغال ریزها" اثر "پیتر استنلی-وارد" بار دیگر نبرد خیر و شر را به شکل ساده تر و کودکانه تری نشان می دهد. "آلیس" شخصیت اصلی این فیلم که به دلیل رفتارها و شاید ظاهر عجیبش، و یا به سادگی به خاطر این که مثل بقیه نیست و هیچ دوستی ندارد، سفری پرماجرا به یک انباری می کند و با یک پسر آشنا می شود.

پسر به خاطر یک اسمارتیز کمیاب حس ابرقهرمانانه دارد و می خواهد گروهی ابرقهرمانانه تشکیل بدهد. البته پسر برای گروه ابرقهرمانانه اش، به اولین نفری که سر راهش سبز می شود اعتماد می کند که به نظر تصمیم اشتباهی هم نیست. آلیس البته در ابتدا به پسرک بی اعتنایی می کند.

اذیت شدن آلیس توسط چند دختر قلدر یا  Bully اولین ماموریت گروه فوق العاده را به دنبال دارد، اما در میان کشمکش میان پسرک و دخترها، منبع قدرت پسرک از دست می رود و دختر عجیب داستان، آلیس، با ربات هایی که ساخته، به قول معروف و مطابق هر داستان کودکانه دیگری، دخترها را به سزای اعمالشان می رساند.

فیلم "آشغال ریزها" در مجموع فیلمی جالب با طراحی صحنه بسیار خوبی بود، البته بازهم جذاب ترین قسمت داستان در سینما چهلستون، دوبله همزمان هنرمندان اصفهانی بود. "علی اعتمادی" و تیمش "نسیم سلیمی"، "نگار معین" و "مهری اکبری" عملکرد بسیار خوبی در صداسازی و قراردادن بیننده در جو فیلم داشتند و صدابرداری داخل سالن هم با توجه به دوبله همزمان بسیار چشمگیر بود.

به گزارش ایمنا، فیلم "آشغال ‌یزها" از کشور انگلیس ساختۀ "پیتر استنلی-وارد" در سی و یکمین جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان سه‌شنبه ۱۳ شهریورماه ساعت ۱۷ در سالن شماره یک مجموعه سیتی سنتر نیز اکران خواهد شد.

کد خبر 352174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیدرضا IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    3 0
    سلام‌. من روز اول اومدم سینما چارباغ.برنامه فیلم‌ها رو می خواستم هیشکی نداشت یه آقایی با کت شلوار مشکی برنامه فیلما رو بم‌ داد فک کنم مسول ناظر بودبرخورد خیلی دلسوزانه ای داشت و برنامه فیلما رو بهم داد منتظر فیلمای خوب کودک هستم که ببینم با تشکر