دیوارهای بین مردم و مسئولان را برداریم

امام جمعه موقت اصفهان گفت: مردم ولی نعمت این نظام هستند و باید دیوارهای بین مردم و مسئولان را برداریم تا مردم با بیان مشکلات شان آرامش پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام محمد تقی رهبر ظهر امروز جمعه-۹ شهریور ماه- در خطبه های اول این هفته نماز جمعه اصفهان با تاکید بر تقوای الهی اظهار کرد: در قرآن و روایات توصیه به تقوی و اطاعت از فرمان الهی شده و اینکه سرانجام خیر و سعادت برای پرهیز کاران بوده و تقوا سرمایه سعادت برای همگان در همه عرصه های حیات است.

وی افزود: همه مردم به این توصیه به تناسب حال خودشان نیاز دارند. تقوی سیاسی، اجتماعی، اخلاقی، در بیان نظر و تقوی در  مال و ثروت از مهم ترین موارد بوده و مردم به تقوی مالی نیاز مبرم دارند. رعایت تقوا، پرهیزکاری و اطاعت از فرمان های الهی در مساله هزینه کردن  مال برای افراد، خانواده، دولت و حکومت حایز اهمیت است.

ربا و احتکار بی تقوایی است

امام جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: تقوی مالی آن است که انسان از حرام پرهیز کند، ربا، احتکار، غش در  مال،  ندادن خمس و واجبات مالی و تکالیفی که بر عهده انسان بوده، بی تقوایی است.  رزق و روزی حلال خوردن بسیار مهم است و پیامبر فرموده که از فقر بر شما بیمی ندارم، اما از تدبیر نداشتن بر معاش تان بیم دارم.

وی با بیان اینکه انسان ها نباید تبذیر کنند، گفت: نباید در مهمانی ها، رستوران، ادارات و عروسی ها غذایی را که بسیاری از افراد به آن محتاج هستند دور بریزیم. اسراف نیز به معنای زیاده روی در مواد غذایی و دیگر محصولات روزانه است.

وی تصریح کرد: مصرف زیاد آب و برق نوعی اسراف است و اسلام درس زندگی بوده و آیین زندگی را به انسانها می آموزد. توجه به دستورات اسلام به ویژه در مورد رعایت فرهنگ الگوی مصرف بهینه با توجه به شرایط اقتصادی امروز حائز اهمیت است.

حجت الاسلام رهبر گفت: در این زمینه بار عمده بر دوش مسئولان بوده و در این میدان الگوی مسلمانان امیر المومنین (ع) است. تعرض به بیت المال مسلمانان تعرض به مال خداوند است، چرا که بیت المال دست آورد رنج مردم بوده و اسلام با هیچ کسی تعارف ندارد.

وی تاکید کرد: در دنیا به دنبال این هستیم که ایران الگویی برای سایر کشورها باشد و باید در راه رسیدن به این آرمان تلاش کنیم.

جراحت های ایجاد شده در روحیه ملت وقتی ترمیم پیدا می کند که شاهد مجازات مفسدان باشیم

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه جراحت های ایجاد شده در روحیه ملت وقتی ترمیم پیدا می کند که شاهد به مجازات رسیدن مفسدان اقتصادی باشیم، افزود: امروز مردم از مسئولان نظام، همه طبقات و کسانی که رگ حیاتی کشور در دست آنها است می خواهند که جراحت دل مردم را ترمیم کنند.

وی ادامه داد: روحانیون در جامعه شاهد اعتراض های زیادی هستند و برای اینکه جمهوری اسلامی از اعمال زشت معدود افراد مفسد تبرئه شود، توجه به این امر حایز اهمیت است. باید با منطق صحیح و صراحت به دنبال برخورد با این قضیه باشیم و رهبر انقلاب نیز به این امر تاکید کرده است که این ملت بزرگ شایسته خدمت گزاری و احترام بوده و حقوق و خواسته های مشروع ملت نباید نادیده گرفته شود.

شهر آهنگ ولایت امیرالمؤمنین  (ع) را به گوش همه رساند

حجت الاسلام رهبر در خطبه‌های دوم نماز جمعه اصفهان با اشاره به مناسبت های اخیر اظهار کرد: در این هفته شاهد برگزاری مراسم های با شکوه در جهت نشر فرهنگ عید غدیر خم بودیم و شهر آهنگ ولایت امیرالمؤمنین  (ع) را به گوش همه رساند.

وی ادامه داد: امروز خانواده در معرض آسیب های اجتماعی بسیاری است. باید جوانان را به امر مقدس ازدواج ترغیب و زمینه ازدواج جوانان را تسهیل کنیم و در این زمینه نیازمند مساعدت خیرین استان هستیم. بایستی برای تحکیم خانواده تلاش کنیم تا از تفرقه، جدایی و طلاق زوجین جلوگیری شود.

حجت الاسلام رهبر افزود: در هفته گذشته سوال از رییس جمهور و مجلس بود و گفت و گوی منطقی در این بخش در جهت رفع مشکلات و البته با توجه به تذکرات مقام معظم رهبری انجام شد.

دشمن از انقلاب اسلامی سیلی خورده است

امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه فرمایشات رهبری فصل الخطاب بوده و باید مسئولان برای خدمت به ملت به این تذکرات توجه کرده و در جهت رفع بحران ها اقدام کنند، افزود: در زمینه سیاست  خارجی و فشارهای اخیر بر نظام بهتر است جوانان بدانند که دشمن از انقلاب اسلامی سیلی خورده است.

وی خاطر نشان کرد: امروز آمریکا از نظر کسر بودجه بسیار گرفتار بحران اقتصادی است و با راه اندازی ۱۵۰ جنگ در دنیا مفسد فی الارض در جهان شناخته شده است. برده داری، بی عدالتی، زندگی زیر خط فقر، راه اندازی داعش از فسادها و جنایت های آمریکا در دنیا است. آمریکا از نظام و ملت ایران واهمه دارد و در شرایط کنونی و بحران اقتصادی به تبلیغات گسترده علیه نظام می پردازد.

هزینه جشنواره فیلم کودک و نوجوان نباید زیاد باشد

رهبر ادامه داد: ایران مدام درگیر چالش ها و جنایت های آمریکا و مفسدان بوده است، اما در این شرایط مردم تا پای جان برای حفاظت از دین و نظام می ایستند. منابع کشور ما در سطح بالایی قرار دارد، اما مدیریت اقتصادی کشور ضعیف است و در این بخش نیازمند برنامه ریزی بهتری برای کاهش چالش ها و بحران های اقتصادی هستیم.باید به دنیا تفیهم کنیم که زیر بار فشارهای اقتصادی کنونی خم نشده و با عبور از فراز و فرودها حق مردم از ظالمان و مفسدان گرفته می شود.

حجت الاسلام رهبر با اشاره به اینکه باید دیوارها را از بین مردم و مسئولان برداریم، گفت: مردم ولی نعمت این نظام بوده و بایستی با بیان مشکلات برای مسئولان بتوانند آرامش پیدا کنند. همچنین لازم است که در اتاق مسئولان شهر و کشور برای بازگویی مشکلات ملت باز باشد تا شاهد تحقق عدالت اجتماعی در جامعه باشیم.

وی درباره برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان خاطرنشان کرد: آموزش به کودکان ضروری است، این گونه جشنواره ها بایستی با فرهنگ سازی لازم و ارائه آموزش بهینه به کودکان صورت بگیرد.

کد خبر 352139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.